2011. július 17., vasárnap

Miért kell,hogy sírj Argentína?

Már tegnap kigondoltam,hogy mi lesz ma a bejegyzésem címe. 2 opció jutott az eszembe,mint lehetséges cím.A választásom az Evita című musical leghíresebb dalának címére esett,amit ugyan nagyon szeretek,de nem bántam volna,ha nem kellett volna használnom…..ugyanis hajnalban számomra befejeződött a Copa….
Tegnapról mára virradó éjjelre argentinná váltam kicsit én is. Miután befejeződött a másik negyeddöntő-ahol hatalmas meglepetésre és sajnálatomra Peru kiverte Kolumbiát-,magamra húztam a válogatott mezemet és az arcomra festettem 2 világoskék csík közé egy fehéret,a közepébe egy sárga pöttyel,így ültem le meccset nézni 1-2 ismerősömmel.A meccs elején szintén énekeltem a himnuszt a tv-vel együtt mint múltkor és majd meghaltam az izgalomtól. Az első másodperctől kezdve végigszurkoltam,hol magyarul,hol spanyolul kommentálva a pályán látottakat. Az uruk nagyon keményen bekezdtek és nem is nagyon vették puhábbra a figurát.Ezen nagyon meglepődtem,mert mást láttam tőlük a VB-n,akkor még szurkoltam is nekik,de hajnalban....kezdésként Mascherano bokájára úgy rácsúszott Perez,hogy nekem is fájt. A 6.percben pedig hidegzuhanyként ért,hogy Forlan egyébként is életveszélyes szabadrúgásainak egyikét Perez bepofozta az argentin kapuba. Ettől felébredtek az argentinok és néhány perccel később Messi gyönyörű beadását a lehető legjobb ütemben érkező Higuaín fejelte a kapuba. A 35. perc környékén Diego Perez összeszedte a második sárga lapját is és indulhatott zuhanyozni,az uruk 10 emberre fogyatkoztak.Közben pedig 2 lesgól is esett a pályán,az egyiket Higuaín a másikat Pereira szerezte. Miután Uruguay kihúzta az első félidőből hátralévő néhány percet,szünetre mentek a csapatok. A második félidőben azonban meglepetésként ért,hogy Argentína kicsit leengedett,mintha ők kerültek volna emberhátrányba és nem az uruk. Én nem tudom,hogy Batista mit mondott/csinált és mit nem az öltözőben,de hogy nem tudta őket kellően felrázni az biztos. Nagyon nyomott az Albiceleste,de a gól valahogy nem akart összejönni.Muslera élete meccsét játszotta és mindent fogott,még a védhetetlent is kivédte…nem egyszer pedig Fortuna is besegített neki. Az argentin cserék nem nagyon jöttek be.Tevez váltotta Agüerot,aki nagyon szürkén játszott,de Tevez ezt is alulmúlta.A másik csere Pastore volt,ő szintén nem nagyon talált magára. A rendes játékidő utolsó percében Mascherano megkapta a második sárgáját is,ezzel pedig 10-10 ellen folytatódott a meccs. Mivel a meccs lefújásakor még mindig 1-1 állt az eredményjelzőn,következhetett az extra hosszabbítás. Mascherano kiesésével megszűnt az Albicelsete labdabirtoklási fölénye és a középpályán is gyorsabban átjutottak az uruk. Ám mindig ott volt egy argentin játékos az utolsó pillanatban és kihúzták az első negyedórát.A fordulás után megint Argentína nyomott jobban,de nem voltak elég pontosak. Így következhettek a tizenegyesek,ahol sajnos Argentína 3. tizenegyes rúgója Tevez kihagyta a büntetőt,míg az uruk közül egyik sem hibázott,így 5-4 arányban jutott tovább Uruguay,Argentína pedig kiesett a hazai rendezésű Copa America negyeddöntőjében.
Nem akarok bírózni,de a bíráskodás színvonala hagyott némi kívánni valót.Az mellett,hogy hálás lehetek a sporinak,mert Milito és Burdisso végig a pályán maradhatott végig,nem értem Gago lapját sem és az sem teljesen világos,hogy miért érdemelt kiállítást Mascherano,miközben az uruktól is ki lehetett volna vagy 2-3 játékost szórni….



Nagyon sajnálom az Albicelestét,mert ez a csapat többre hívatott,mint,amit kihoznak belőlük. Az argentin válogatott leggyengébb pontja a szövetségi kapitány posztja. Batista nem kérdés,hogy ebbe belebukott.Vagy ő mondjon le sürgősen vagy rúgják ki,de még azelőtt menjen,mielőtt elkezdődnek a VB-selejtezők. Elég durva,hogy a hazai rendezésű kontinenstornán Argentína nem jut be a legjobb 4-be.
A másik akire nagyon haragszok a tegnap miatt az Tevez. Carlitos harmatgyenge volt az egész Copán,pláne tegnap,még a saját tizenegyesét is kihagyta.Egy egész nép követelte a keretbe és a kezdőbe,ő meg ezzel a lelketlen játékkal hálálta meg.Láthatóan magasról tojt az egész Copára. Pastore meg a másik fele.Nagyon flegmán játszott tegnap,de azért neki volt néhány értékelhető megmozdulása is.Mind a kettőt jegelném egy kicsit,ha a válogatottról van szó… Agüero is nagyon szürkén játszott,de legalább hajtott. Zabaleta pedig jó volt a beadásaitól eltekintve. Milito és Burdisso okozott néhány meleg pillanatot,mert néha azt hittem,hogy villanni fog a piros,de Suarezt nagyon jól semlegesítették. Zanetti nagyon jól játszott,ember nem ment át az ő oldalán. Gagonak is volt néhány nagyon szép megmozdulása és Romero is dicséretet érdemel. Messi ismét értékelhető meccset hozott válogatott mezben,sőt…sokszor csak szabálytalanul tudták megállítani.Mindenki tudja,hogy én nagyon utálom a Törpicseket,de el kell hogy mondjam:azért örülök,hogy az argentin válogatottat erősíti. Szerintem nem is utálnám ennyire,ha nem venné körül az a hype,ami.Na mindegy,vissza a meccshez! A legnagyobb dicséretet az érdemli,akit a Costa Rica elleni meccs után hosszú sorokon keresztül szidtam.Ő pedig nem más,mint Gonzalo Higuaín. Hatalmasat játszott és küzdött az argentin csatár. Nem egyszer hátul védekezett,szerelt és a következő pillanatban már az uru 16-osnál robogott a labdával.Minden támadásból kivette a részét és az argentin egyenlítő gólt is ő fejelte be. Előttem van az,amikor a 16-oson belül állva megkapta  a labdát,igazított rajta és fordulásból ballal kapura küldte….vagy az,amikor az alapvonalról találta telibe a kapufát majd a labda visszapattant hozzá….és az,amikor az uru térfélen eladta a labdát,aztán utána eredt és az alapvonalnál visszaszerezte a játékszert. Tegnap nem csak szerintem volt a meccs legjobbja.Egyedül 2 dolgot tudok felhozni a negatívumok rublikába:volt egy helyzet,amit szerintem egyből kapura kellett volna küldenie,de ő még tolt rajta egyet.Bár ez nem teljesen az,mert ő volt ott és ő úgy érezte,hogy meg kell tolnia,én meg csak a fotelből okoskodhatok. A másik pedig az,hogy a tizenegyes párbajnál az ő büntetőjénél rezgett a léc,szó szerint,ugyanis a keresztlécről csapódott le a gólvonal mögé a labda. Ngyon büszke vagyok rá és örülök,hogy megmutatta a nagyvilágnak,hogy mit tud. Tudom sokan még most is fanyalognak,de nyugodtan keressenek csak a kákán csomót,ha valaki megnézi a meccset az látni fogja,hogy mit csinált Higu a meccsen…sok olyan dolgot mutatott,amit tanulni nem lehet.Akárhogy gyakorolnám én vagy a 3 házzal arrébb lakó Lacika,nem tudná leutánozni.Lehet,hogy nem flikk-flakkos,de nem is olyan rossz játékos,amilyennek beállítják sokan.Mondjuk számomra ez már rég kiderült…egész pontosan 3 évvel ezelőtt….J





Nagyon sajnálom az Albicelestét.Attól féltem,hogy hosszabbítás lesz meg tizenegyes párbaj és ki fognak esni,sajnos bejöttek a félelmeim. Annyira izgultam,mikor kiderült,hogy  extra hosszabbítás lesz…Azt a fél órát majdnem kiabálva szurkoltam végig és csapkodtam a földet dühömben,minden egyes kihagyott helyzetnél. A tizenegyes párbajnál oda se mertem nézni,délután néztem vissza Youtuben.Csukott szemmel a TV-nek háttal ülve kérleltem a Mindenhatót,hogy tegyen valamit,jusson tovább Argentína. Csak hallgattam a közvetítést…nem akartam,hogy Higu is ott legyen a tizenegyes rúgók között,mert szilárd meggyőződésem a Malaga elleni bajnoki óta,hogy nem tartozik a legjobb büntető végrehajtók közé.(Tudniillik akkor 2 tizenegyest is rúghatott az egyik épp hogy bement,a másiknál a kipattanót helyezte a hálóba)Ott volt én pedig annál a büntetőnél még jobban izgultam,amelyik elvégzéséhez ő sétált oda a meszes ponthoz.Mindig is nagyon nehezen viseltem az ilyen nagy izgalmakat,a 2008-as EB spanyol-olasz negyeddöntőjénél szintén nem láttam a tizenegyespárbajt,csak másnap a Youtube-n kerestem rá.Akkor én örültem a végén,most pedig nem hittem el,hogy az uruk jutottak tovább.Csak bambán néztem ki a fejemből,miközben a TV-ben az örömmámorban úszó uruguayi válogatottat mutatták,aztán váltott a kép:a végtelenül letört Albicelestére. Ahogy megláttam Gonzát,hogy sír,nekem is eleredtek a könnyeim…a VB-n a németek elleni kiesés nem fájt ennyire tavaly,mint az idei  Copa bukta,de mit tudok csinálni?Kiszomorkodom magam,aztán elkezdek készülni a La Liga 2011/12-es idényre….(A Real Madrid szintén hajnalban játszott a Los Angeles Galaxy ellen és nyert 4-1-re.Nem néztem,de majd a következő meccset már nem fogom kihagyni)
Egyébként a másik opció a címre az Álmodtam egy világot magamnak lett volna...

Egy igazi szurkoló jóban,rosszban a csapat mellett áll...Fiúk,számomra még most is ti vagytok a világ legjobb válogatottja:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése