2011. július 15., péntek

Könyvek,könyvek,könyvek:)

A netem már megint kiborít.A blogbejegyzésem kénytelen voltam wordbe megírni és várni a csodát…hétfőn esküszöm,hogy bemegyek az ügyfélszolgálatra és rájuk borítom az asztalt,mert ilyet nem nagyon akarok játszani.:S Minden nap azt várni,hogy mikor megy el a net,idegesítő…nem ezért fizetek. :S Na mindegy.
Délelőtt korán felkeltünk és kicseréltük a régi ágyunkat. Az új szélesebb is és nagyobb is.Szegény Csabinak ki kellett venni az ágya mellől az éjjeli szekrényét,mert egyébként nem fér be,úgyhogy az a megoldás született,hogy az ő éjjeliszekrényét rátettük az enyémének a tetejére.Elég viccesen néz így ki,de csak így tudtuk megoldani a próblémát.Most itt az íróasztalomnál kevesebb a hely,olyannyira,hogy akár az ágyról is tudnék gépezni,ha pár centivel hosszabb lenne a billentyűzet és az egér zsinórja. Viszont az én oldalamnál meg sokkal több a hely.Egyenlőre nagyon furcsa,de majd megszokjuk.:)
Mikor végeztünk elmentem a városba venni pár dolgot,de alig jutottam be a belvárosba,telefonálhattam haza,hogy valaki hozza ki a szandálomat,ugyanis a cipő,amit felvettem úgy kidörzsölte a sarkamat 10 perc séta alatt,hogy majdnem vérzett már. Most is borzasztóan fáj a sarkam.Hazaértem,rögtön le is ragasztottam,csak mivel eléggé izzad a lábam a ragasztó enged….ráadásul pedig valamitől aranyos pici kiütések jelentek meg a lábfejemen és borzasztóan viszketnek.:(
Kicsit rendezgettem a könyveim is. Nagyon sok van itthon,imádok olvasni. Ám nem elég,hogy egy egész könyvtár vár itthon még könyvtárba is járok. J Szeretem a történelmet,leginkább a magyar,spanyol és a latin-amerikai történelem érdekel. Kedvenc történelmi személyem Sissi,azaz Erzsébet királyné. Róla szinte minden könyvet igyekeztem beszerezni,ami csak megjelent magyarul az 50 oldalas életrajztól kezdve a 600 oldalas Brigitte Hamann könyvig. Vallástörténeti,egyháztörténeti és bibliai kortörténeti könyveket is szívesen forgatok.Prédikációs köteteket is szoktam olvasgatni,igyekszek minél több Joó Sándor kötetet beszerezni,mert az ő prédikációit szeretem a legjobban és persze Ravasz Lászlóét.Büszke vagyok rá,hogy 4 Ravasz László kötetem is van,eredeti,’40-es évekbeli kiadásban.:) Ha a szórakoztató irodalmat nézem,akkor pedig a mai írók közül Meg Cabot és Nora Roberts a 2 kedvencem. Meg Cabottól az Esküvő ol@sz módra és a Locsi-fecsi királynő trilógiát szeretem a legjobban.Nora Robertstől pedig akármelyik könyvcímet ideírhatnám,eddig még nem olvastam olyat,ami ne tetszett volna. Örülök is,hogy annak idején felhívta rá az egyik kedves barátnőm a figyelmem.Ugyanis havonta 2-3 regényét kihozom a könyvtárból és bizony 1 hét alatt ki is olvasom mindet. Persze sport témában is gyűjtöttem össze néhány könyvet. Megvan néhány Forma1 Sztorik de a legtöbb könyvem,ki nem fogjátok találni a fociról van. Mindegyiket szeretem,de a leginkább Jimmy Burns Beckham és Spanyolország című könyve áll közel a szívemhez. A címmel ellentétben nem első sorban Beckhamre fókuszál,hanem a Real Madridra. Rendkívül részletes klubtörténetet  olvashatunk benne.Az én könyvem már eléggé ramaty állapotban van,olyan,mint egy saláta. Ha valaki átlapozza,azt veszi észre,hogy teleírkáltam megjegyzésekkel a margót és egy csomó mindent aláhúzigáltam,ami valami miatt fontos volt számomra. Aki madridista,annak kötelező alapmű.:) Végül pedig megemlíteném még 3 kedvenc regényem.Az egyikről már volt szó korábban,ez Marina Palmer Tangója,ami szintén elég saláta,mert sokat forgatom. J Somogyváry Gyula a Horthy-korszakban volt ünnepelt író,nemrégiben kezdték el ismét kiadni a műveit.Én onnan ismertem,hogy a nagyim mindig egy versét emlegette,amit még nagyon régen szavalt egy ünnepélyen,ez pedig a Magyar Miatyánk 1919-ben , egy napon pedig azzal fogadott minket a piaci könyvárus,-aki mindig meghozta,amit kértünk tőle,nagyon jóban voltunk vele-,hogy van egy Somogyváry Gyula verseskötete,amit most adtak ki,nem ez az,amit már régóta keresünk. Az volt. Kicsivel később a regényeit is elkezdték megjelentetni. Az 1848/49-es szabadságharcról írt 4 kötetes műve nagyon nagy kedvencem,de van egy regénye,amit még ezeknél is jobban szeretek: Vihar a levelet… Gyönyörű a története,mikor kihoztam a könyvtárból 2x is elolvastam,mert annyira tetszett. Ha valahol a kezetekbe akad,olvassátok el,megéri. A harmadik nagyon nagy kedvencem egy klasszikus…Jókai Mórtól a  Szeretve mind a vérpadig. Nagyon sok könyvét elolvastam a nagy magyar írónak és úgy gondolom,hogy az egyik –ha nem a-legjobb regénye az Ocskayról írt 2 részes mű. Annyi a fordulat benne…egyszerűen letehetetlen. Szeretem az utolsó betűjéig.Ezt is érdemes elolvasni.
A könyveken túl sok interneten terjedő műbe is bele szoktam olvasgatni. Önjelölt írók regényei,fanficek…Sok gyöngyszem akad ezek között is,vannak tehetséges írópalánták is. A legkedvencebb ilyen művem,az Klausz története,a KIR.De Klausz és Babita más írásait is szívesen olvasgatom.:)


Éjjel a Copán lejátsszák az első negyeddöntőt....holnap pedig Argentína játszik Ma nagyon Kolumbiának áll a zászló,papíron elkönyvelhető a sima továbbjutások,de lehet,hogy Peru megtréfál mindenkit és kiveri őket.A Copán bármi elképzelhető azok után,hogy a nagyok gyengébb formában kezdtek...Én már most félek....azt meg elképzelni se merem,hogy holnap mennyire fogok izgulni. Az újságok egybehangzóan állítják,hogy ugyanaz lesz a kezdő,mint Costa Rica ellen.Miután megérkeztek Santa Fébe,akkor tart majd Batista sajtótájékoztatót,gondolom akkor majd elmondja a holnapi kezdőt is. Annyira örülnék,ha nyerne Argentína és Gonza is jól játszana....
A negyeddöntő után meg majd a Madrid játszik és tudom,hogy kicsit őrült vagyok,de kacérkodok a gondolattal,hogy megnézzem legalább az első félidőt....A Digisport ugyan közvetíti,de sajnos nincs olyanom.:(




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése