2011. július 4., hétfő

Lunes....

Ma arra keltett fel apu,hogy a rádióban bemondták,hogy meghalt Habsburg Ottó. 98 éves volt,igen szép kort megélt.Úgy rácsodálkoztam,hogy ő még látta Ferenc Józsefet -aki a keresztapja volt- és az utolsó magyar uralkodópár -IV.Károly és Zita- gyermeke volt. Mindig is büszke leszek rá,hogy éveken keresztül leveleztem vele és 2x személyesen is beszélhettem vele.Tudniillik én nagyon szeretem a történelmet,Sissi rajongó vagyok. Utánajártam a címének és vettem a bátorságot,hogy írjak neki,ő pedig kedvesen válaszolt,így indult a levelezés. Nem sokkal ezután,mikor Budapesten tartózkodott,megüzente,hogy szívesen beszélget velem személyesen is,ezért felutaztunk Pestre és a Hilton szállóban találkoztam az Elnök úrral(ő kérte,hogy így szólítsam).Még közös fényképem is van vele és a fiával Györggyel. ill.menyével Eilikával. A nagymamám szobájában van egy kép az utolsó magyar uralkodó párról és az akkor még kisgyermek Ottó is rajta van,ezt is elvittük magunkkal,hogy megmutassuk neki.Néhány évvel ezelőtt pedig Monoron járt és akkor is volt alkalmam beszélni vele ill. a  feleségével néhány szót németül.Nyugodjon békében!


Délután elmentünk megcsináltatni a tesómnak a személyi igazolványát. E hónap 9.-én lesz 14 éves,most kapja meg az első személyi igazolványát. Ha már az okmányirodában voltunk,akkor már átírattam a lakcímkártyámon is a címet.Anno,mikor az utcát átszámozták akkor volt valami gubanc és azóta is van,akinek még a régi számozás alapján van meg az összes okmánya.Elég sokan voltak,10-en vártak még  személyi igazolvány ügyben,úgyhogy majdnem a fél délutánunk ráment,viszont sikerült mindent elintéznünk. 
Utána már nem volt kedvem sehová se menni,itthon pakolgattam kicsit inkább:egy helyre tettem az összes nyelvkönyvemet. Az egyetemen 2 évig tanultam héberül (ez nem megy annyira sajnos...),ógörögül (ez sokkal jobban ment,mondjuk nem sok mindent értek meg a mai görögből) és másfél évig latinul (Ez ment a legjobban,sokat segített benne a spanyol nyelvismeretem. Továbbá van egy középfokú szóbeli nyelvvizsgám németből(10 éven át tanultam,a gimiben pedig emelt szinten heti 6 órában 4 éven keresztül) és 4 évig spanyolul is tanultam a gimnáziumban. Hiába tanultam sokáig a németet,egyre többet felejtek belőle sajnos.Bár az,hogy majdnem egy évig korrepetáltam egy diákot belőle,az segített a problémán. Spanyolul viszont alig felejtettem valamit,egyrészt a latin miatt,másrészt pedig azért,mert napi szinten foglalkozok vele(pl.:az AS,Marca,Olé spanyol nyelvű újság,ezeket mindennap átböngészem a neten).Őszintén szólva pedig jobban is szeretem a spanyolt,mint a németet.

Ha már nyelvtanulás.... :D  :P

(hogy mindenki értse a poént-és hogy Babitának örömet szerezzek :P-nézzétek meg ezt a videót: 


Ha már fentebb egy vicces Real Madrid videót linkeltem,akkor már témánál maradok. Ma címlapon hozta a Marca,hogy Mourinho állítólag nem Casillast akarja csapatkapitánynak,hanem egy mezőnyjátékost. Igazából nem a tisztet venné el tőle,csak kölcsönvenné a karszalagot,mert minden másban Casillas maradna a legelső. Merem remélni,hogy csak a firkászok unatkoznak és erre nem kerül sor. Nem értem,hogy miért baj,az,hogy kapusé a csk karszalag? Különben is Iker tökéletes csapatkapitány. A Real Madridban egy régi hagyomány alapján dől el a csk tiszt.Aki a legrégebb óta van a klubnál,azé a karszalag,aki a második leghosszabb ideje van a klubnál,ő a második számú csapatkapitány és így tovább. Ezt nem kéne felrúgni. Olyan meg nincs,hogy kölcsönveszi a csapatkapitányi karszalagot.Vagy Iker a csk vagy nem. Egyébként a jelenlegi sorrend: Iker-Ramos-Marcelo-Higu.
A spanyol ligában pedig a következő szezonban többek között vasárnap délben és 14 órakor is terveznek meccseket rendezni az ázsiai szurkolók miatt. A múlt idényben a Mallorca-Villarreal bajnokit próbából vasárnap délben rendezték és a szurkolóktól a játékosokig szinte mindenkinek nyűg volt a déli kezdés. Persze lehet mondani,hogy mindenki megszokná egy idő után,de ezt akkor sem tartom túl jó ötletnek.Gondoljunk bele:pl: a forma1 futamok nagy része is vasárnap délután 2-kor kezdődik.


A Copán tegnap lejátszották a "B" csoport mind a két meccsét. A Paraguay-Ecuador meccsből egy másodpercet sem látták,de az eredményt (0:0) elnézve és az eddigi színvonalból kiindulva nem hiszem,hogy a meccsek meccséről maradtam le. A Brazília-Venezuela találkozóból pedig csak a második félidőt láttam.Ez a meccs is 0:0 lett és leszűrtem,hogy a brazilok még az argentinoknál is halványabb teljesítménnyel rukkoltak elő.A balhé sem maradhatott el : félidőben Neymar összeszólalkozott a venezuelai szövetségi kapitánnyal és majdnem egy öltözőfolyosói verekedés lett a vége. Az első félidőben,mikor Ramires ápolása miatt állt a játék,akkor meg átfutott a pályán egy kutya.Utóbbi nem látszott a világnak szétküldött közvetítésben a hazaiban viszont igen és ezt a mozzanatot páran ki is tették a videómegosztókra...Most már tényleg kíváncsi vagyok,hogy Uruguay mit fog éjjel alkotni,mert eddig mind a két nagy csapat játéka hagy némi kivetnivalót. Bár remélem,hogy az argentinok összeszedik magukat.
Végül pedig az Albiceleste háza tájáról jöjjön néhány pletyka,hírmorzsa!Azt csicseregték a madarak,hogy Batista kezdőbe teszi majd Agüerot....viszont ma már arról hallani,hogy Batista még gondolkozik a dolgon,mert nincs maradéktalanul megelégedve Kun edzésmunkájával.Kíváncsian várom,hogy mi lesz a történet vége. 
José Chatruc,egy tv-s kommentátor véleményt mondott a Copáról és a válogatottról.Szerinte szükség lenne a válogatott kezdőjében egy olyan játékosra,amilyen Gonza és Milito. Ez a hírmorzsa számomra azért érdekes,mert eddig minden létező újságban,rádióban,tvben egyedül Agüero miatt sírt mindenki,úgy beállítva a helyzetet,mintha rajta kívül egy másik csatár sem ülne a kispadon. Úgy látom,hogy a szurkolók és újságírók,riporterek nagyon hamar felejtenek.Nekem megvannak a cikkek,videók,amik még a tavalyi vb alatt,után ill. tavasszal láttak napvilágot Gonzáról...
Az Olé pedig egy interjút közölt Batistutával. (Nekem a történelem legjobb dél-amerikai csatára az Batistuta és nem Ronaldo,mint az emberek 97%-nak kis hazánkban.) A zárójeles megjegyzésemből kikövetkeztethető,hogy nagyon csípem és tisztelem Batigólt.Nem kellett benne csalódnom,pár dolgot én is ugyanúgy gondolok,ahogy ő. Többek között azt nyilatkozta,hogy ő Messit és Higuaínt egyszerre játszatná.Ugyanis Gonzalo tipikus kilences -értsd:befejező- aki a kvalitásai ,mentalitása és eredményei alapján helyet kéne,hogy kapjon a kezdő 11-ben.Én lennék a legboldogabb,ha Batista hallgatna Batigólra....szerintem egy próbát megérne.Ennyit megérdemelne a múlt évi vb argentin házi gólkirálya...


Vamos,vamos Argentina!!!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése