2011. július 8., péntek

Hajnali kesergő

Egész este nem volt netem,úgyhogy csak most tudom hozni a napi penitenciám.:) Nem lesz egy vidám bejegyzés,előre szólok.Nem is ragoznám tovább,inkább belekezdek...

Tegnap este felhívott egy régi barátom,hogy mi lenne,ha együtt néznénk meg a meccset. Gondoltam,miért ne,egy félig-na jó inkább 3/4 -argentin társaságában megnézni az Argentína-Kolumbia meccset,nem rossz dolog. Legalább egy valaki nem néz hülyének...ugyanis mindig ferde szemmel néznek rám,ami ismerve a drukkolás közbeni szokásaimat egyáltalán nem lep meg. Nos nagyon jól elmúlattuk az időt a meccsig,hogy aztán néhány perccel a meccs kezdete után az arcunkra fagyjon a mosoly. Együtt énekeltük a TV-vel a nemzeti himnuszt.Igen így többes számban,ugyanis még 2 évvel ezelőtt megtanultam a dél-amerikai ország himnuszát. Még a hideg is kirázott,amikor hallottam,hogy egy egész stadion is zengi a himnusz utolsó 2 sorát..."Coronados de gloria vivamos/¡o juremos con gloria morir!" (A dicsőség koronája a miénk/,
Vagy esküszünk, dicsően halunk!)... Mondjuk,ahogy elnéztem a játékosok arcát,Messi már felhúzott. Engem nagyon ki tud borítani,amikor egy focista a himnuszok alatt rágózik.Messike pedig senkitől sem zavartatva kérődzött a saját hazájának himnusza alatt. Elég nagy bunkóságra vall.... De nem akarok itt leragadni. A meccs még elég jól kezdődött,már kezdtem abban hinni,hogy most végre felébrednek és odacsapnak. Sajnos nagyon hamar kiderült,hogy már megint csalódnom kell... 
Talán még rosszabb volt nézni ezt a meccset,mint a Bolívia ellenit.A focit tegnap Kolumbia játszotta és a 0:0 még az argentinok számára hízelgő eredmény. (egyébként Falcao nem volt rossz...) Pláne hogy Kolumbia kihagyott egy 1000%-os meg egy 100%-os ziccert is. Annyira lelketlenül és ötlettelenül  játszottak,hogy nem hittem el,hogy a csíkos mezes csapat,az Albiceleste akar lenni...még a szurkolók is kifütyülték a saját válogatottjukat.Milito hátul az első félidőben majdnem gólpasszt adott a ellennek.Cambiasso is nagyon gyenge volt,Mascherano az első félidőben borzasztóan játszott,a második félidőre feljavult a játéka,de nagyon pontatlan volt,Banega úgy szint.Burdisso az elején lelkes volt,de aztán ő is kis híján összehozott egy gól Kolumbiának. Zabaleta meg akkora kötényeket kapott néha,hogy még a szemem is becsuktam,hogy ne lássam,viszont a felfutásai a támadásoknál jók voltak.
A támadó trió is megér egy misét....Batista leszögezte:a Copán kezdőként csakis a Tevez-Messi-Lavezzi triót akarja kezdetni,ami miatt már szinte egész Argentína háborog.Tegnap pedig ismét okot adott rá ez a kis hármas,hogy kiköveteljék őket a kezdőből.Tevez nagyon gyenge formában van,csak szenved a pályán,bár a kis hármasból még ő volt a legjobb. Messi pedig úgy játszott,hogy rá volt írva az arcára,hogy púp a hátán ez a meccs. Ha valaki nekem azt mondja,hogy ő a világ legjobb játékosa,akkor körberöhögöm. Ha tényleg az lenne,akkor a válogatottba is képes lenne értékelhetőt alkotni.Addig pedig nem fogom elismerni annak,amíg ezt meg nem teszi és nem tanul meg Xaviék nélkül is focizni. Mindig azzal jönnek,hogy Messinek nem sikerült megtalálni a posztját a válogatottban. Akárhová teszik,mindenhol ugyanolyan gyenge és annyira távol kerül a barcás formájától,ha magára veszi a válogatott mezt,mint Makó Jeruzsálemtől. Az,hogy 1x-2x megrázza magát az az ő állítólagos szintjén édeskevés....Lavezzi pedig láttam,hogy nagyon gyors,de ennél több pozitívumot nem tudok róla mondani. Mostanáig sem sikerült felfognom,hogy a 33.percben,hogy hagyhatta ki azt az ordító helyzetet,amikor csak ő állt a kapussal szemben és nem a lábába lőtte??? A Lavezzi-Tevez duó már vagy 3 meccsnyi helyzetet balf@szoskodott el,de mégis ők a kezdők. Pláne az,hogy egy Lavezzi a válogatottban kezdő...
A cserék...Azt nem értettem,hogy miért Gagot küldte be Batista Cambiasso helyére.Én inkább Pastorét választottam volna.Gago nem is tudom felidézni,hogy mennyit játszott a Madridban ebben az idényben,egyáltalán hogy lehet kerettag a Copa Americán? Annyira látszott rajta a meccshiány...
Mikor Agüero beállt,érezni lehetett egy picike javulást a játékban,ami nagyban köszönhető annak is,hogy Lavezzi hagyta el a játékteret...
Higuaín a 72. percben jól szállt be a meccsbe.Kiharcolt 2 szögletet,volt egy helyzete is,tepert és csinált néhány szép dolgot...ahogy a kolumbiai 16-oson gurigázott élmény volt nézni. Többet csinált az alatt a 18 perc alatt,mint Lavezzi meg Tevez együttvéve az egész meccsen.
Zanetti és Romero az,akik megérdemelnek egy vállon veregetést,mert ők az elejétől a végéig mindent megtettek,amit tudtak.Nélkülük még nagyobb égés lett volna a meccs vége.
Persze a játékosok sara is,hogy lassan számolgatni kell,ami nem éppen jó...nem gondoltam volna,hogy egyszer még azért fogok szurkolni,hogy 0:0 maradjon a meccs...Arra sem gondoltam,hogy Argentína a hazai rendezésű kontinenstornán ilyen gyatra lesz,mikor papíron övék a legerősebb keret.Anno,olyan 1-1,5 évvel ezelőtt még Maradonát szidtam.Azt hitten én naiv,hogy nem lehet nála rosszabb szövetségi kapitánya az argentin válogatottnak...erre kiderül,hogy lehet:Sergio Batista. Gondolkoztam és utána számoltam:amióta ő ül a kispadon,azóta ilyen gyengék,bár eddig sikerült behúzni a meccseiket,de úgy néz ki,hogy ez a mázlijuk csak eddig tartott.(Ugyan Spanyolország ellen is már Batista ült a kispadon,amikor az argentinok feltörölték a gyepet a spanyolokkal,de a meccsre a keretet még Maradona hívta össze.) Pl.: Japán ellen is hasonló volt a játék képe,még az ősszel. Lehet,hogy mégse volt olyan fogalmatlan Dundiego?Annak a csapatnak a játékát legalább öröm volt nézni.. Ég és föld a különbség a mai válogatott és a tavalyi vb-s csapat közt az utóbbi javára.nem tudom,hogy Checho e a megfelelő ember a kispadra...Még a szurkolók is Maradona nevét kezdték el skandálni. Szerintem az volt a kulcs,hogy Maradona tudta őket fanatizálni és lélekben felkészíteni a meccsre,viszont a taktikához analfabéta volt,Batistánál meg fordítva van.Costa Rica ellen Pastorét és Dí Mariát betenném a kezdőbe(legalább Dí Mariát),hogy kicsit felfrissüljön a középpálya előre pedig Agüerot és Higuaínt a Tevez-Lavezzi páros helyére.Szerintem ez használna...Ha most sem változtat a kezdőn,akkor annak csúnya következményei lehetnek.Costa Rica ma nyert...nyerniük kell ellenük,nincs mese! Továbbá a taktikát -már ha van- is kukába kell vágni.Messire van kihegyezve az egész és amelyik szövetségi kapitánynak van egy kis esze,úgy alakítja a taktikát,hogy Messire kiutal 2-3 embert,onnantól meg vannak lőve az argentinok...
És hogy milyen lett a hajnalom ez után a meccs után? Bevallom:sírtam.Az ismerősöm meg vigasztalt...ő is le volt törve. Ekkorát még a kedvenc válogatottamban nem csalódtam,mint amekkorát a Copa nyitánya óta Argentínában. Fáj,hogy nem azt számolgatom,hogy mennyi lőtt góllal jutnak tovább az A csoport első helyén,hanem azt,hogy meglesz-e a továbbjutás.Azóta  vártam,hogy elkezdődjön a torna,amikor vége lett a tavalyi VB argentin-német negyeddöntőjének. Nem tudtam elképzelni,hogy ne Argentína legyen a toronymagas favoritja a Copának és Higuaín ne az egyik legfőbb esélyese legyen a torna gólkirályi címének. Most pedig már letettem arról az álmomról,hogy Copa győzelmet ünneplek július egyik éjszakáján-hajnalán...Szívből remélem,hogy kicsit észhez tér a csapat.Mindegyikük lenyilatkozta,hogy mennyire rosszul esett nekik a füttyszó,hátha ez elindít valamit....nekem mindegy lenne,hogy miként jutnak el odáig,ha csoda történne és mégiscsak ünnep lenne a vége.Erre nem látok sok esélyt,de a válogatott poszternek és a kupás képnek még meghagyom a helyet......Hiába fogadtam meg hajnalban,hogy a következő meccsre azért sem fogok felkelni,tudom,hogy nem fogom megtenni.Nem bírnám ki,hogy ne nézzem meg őket még akkor sem,ha ilyen pocsékul játszanak,mert ez a kedvenc válogatottam...


Vamos,Vamos Argentina!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése