2011. december 22., csütörtök

Nagy sorozat - post - II. rész :)

4 kategória itt, 3 ott. Jöjjön a hosszabbik bejegyzés, a legkedvencebb kedvenceimmel. ;)

A latin - amerikai szappanoperák elég sokáig nem igazán álltak közel hozzám. Most sem igazán jellemző, hogy egész délutánomat a képernyő előtt töltöm valamelyik mexikói érzelmektől túlfűtött sorozatot bambulva. Nagyon finnyás vagyok ezen a téren, szinte csak argentin sorozatokat voltam hajlandó végignézni, ugyanis  ezek bár extra sok részesek, de legalább nézhetőek ellentétben a mexikói, brazil, venezuelai borzalmakkal. Az összes többi teleregénynek csak a címét tudtam spanyolul meg a főcímdalaikat ismertem, ugyanis csak addig néztem általában, amíg a főcím lement.XD
A Paula és Paulina volt a kivétel, ami erősíti a szabályt. Tetszett a személycserés történet, akkoriban ez volt az első olyan sorozat, amiben ezt meghúzták. Jó ötlet volt, de még egyszer nem nézném végig...csak akkor ha eredeti nyelven menne.
A Csacska angyal volt a második a sorban, aminek úgy 95%-át láttam. A legjobb zenék ebben vannak, még ma is 4 számuk rajta van az MP3 lejátszómon. Kicsit olyan Hamupipőkés és meseszerű a története, de épp ezért szeretem annyira.
A szerelem rabjai meg az egyik legjobb, amit ebből a műfajból láttam. A műfajban jól megszokott toposzok ebben is előkerülnek, de mégis képesek voltak a sorozat készítői némi pluszt is adni neki. Most már másodszor nézem végig.
A Te vagy az életem pedig eddig viszi a pálmát nálam Natalia Oreiro sorozatai közül. (A Vad angyalt még nem láttam) Ha A szerelem rabjai az egyik, akkor ez a másik legjobb teleregény. A 2006-os VB-n forgatott 2 részért pedig jár nekik egy hatalmas pluszpont.
Újabban a La Polát is nézem. Egyenlőre még nem merem kijelenteni, hogy kedvencem lett, de elég jó úton halad afelé. Ez nem egy olyan kosztümös bohóckodásnak néz ki, mint a Zorro - la espada y la rosa...mert az valami botrányosan gyenge sorozat lett.






A spanyol sorozatokról már korábban írtam.Egy kis emlékeztető:
Az Egy lépés előre Carmen Arranz művészeti iskolájának életét mutatja be. A koreográfiák zseniálisak mint ahogy maga a sorozat is az.
A Balfék körzetet 2 részre kell szednem. Az első 7 évadban a humor legalább akkora szerepet kap, mint az akció. Az utolsó évadban viszont a humort a minimum szintre szorították vissza, de így sem nyúltak nagyon mellé.
A spanyolok közül a pálmát kérdés nélkül az Internátus viszi. Mindig azt hiszem, hogy képtelenség megfejelni az eddig látottakat, de a készítőknek mégis mindig sikerül valahogy. Minden évad izgalmasabb, mint az előtte lévő volt. Miközben egyre több dologra derül fény, mégis még több lesz a kérdés is...




Az olasz sorozatok közül csak kettőt emelnék ki.
A Rocca parancsnok épp akkoriban ment a Duna TV-n, amikor egy másik kedvencemet befejezték így gondoltam egyet és megnéztem egy részt. Nem bántam meg... mondjuk extra hosszú részekkel operáltak, de megéri megnézni. Amúgy is szeretem a csendőrös sorozataikat.


A Don Matteo pedig globálisan is az egyik legnagyobb kedvenc sorozatom. Az okos és ravasz plébános, mindig mindenre előbb jön rá, mint a csendőrök. Terence Hill nagyon jól alakítja a gubbiói plébános figuráját. Olyannyira, hogy ennek a sorozatnak is van egy icipici szerepe abban, hogy a lelkészi hivatást is választottam magamnak. Majdnem minden részben hangzik el 1-1 olyan gondolat a plébános szájából, amit érdemes feljegyezni, mert elgondolkoztat. Hangulatában igazi hamisítatlan olasz. Don Matteonak Cecchini főtörzsőrmester szokott kijuttatni bizonyítékokat és sokszor ő mesél az atyának a nyomozás hátteréről, cserébe pedig tippeket kap a plébánostól, mindezt persze szigorúan a kapitány háta mögött intézik. Ám Anceschi tud arról, ami a háta mögött folyik, de szemet huny felette. Bár mindig morgolódik az atya miatt, titkon örül is a segítségének. Olaszországban idén lett vége a 8. évadnak, míg nálunk épp a felénél tartanak, én viszont az ötödik évadot is láttam már, bár azt olaszul. A kedvenc szereplőm Matteo atya után pedig Anceschi kapitány. Bírom amikor morog. XD
Ha már így előkerültek a csendőrök...idegbaj kerülget attól, amikor a 4.évadot nézem és a carabinierit rendőrnek fordítják....

Don Matteo és Cecchini

Matteo atya és Anceschi kapitány


Végül de nem utolsó sorban pedig az osztrák-német sorozatok TOP 3 listája következzen! Mikor 14 évvel ezelőtt elindult a 2 nagy kereskedelmi adó, akkor a szappanoperák mellett rengeteg német nyelvterületről vett sorozattal is operáltak. Rengeteget néztem is, ám a legtöbbnek már a címére sem emlékszem. A Motoros zsaruktól a Bohócon át a Hegyi doktorig volt itt minden. A 3 abszolút kedvencem viszont nem más, mint...
3. Mentőhelikopter 
Nem összetévesztendő a másik mentőhelikopteres sorozattal. Ezt először a Viasaton láttam és rögtön megtetszett. Mostanában a FEM3-on szoktam látni éjfél után. Szerény véleményem szerint az első néhány évada sokkal jobb, mint a többi. Egyébként ez olyan tipikusan német sorozat. Nem tudom megfogalmazni, hogy ez mit jelent, miben nyilvánul meg, csak látom rajta, mikor odakapcsolom a tv-t.


2. Medicopter 117
Ha már témánál vagyunk... XD Először ezt sem igazán szerettem, mert pont egy időben volt egy másik aktuális kedvencemmel, anyu viszont a mentőhelikoptereseket preferálta, így nekem is ezt kellett néznem, amiért mindig puffogtam. Végül aztán ezt is csak megszerettem, méghozzá olyannyira, hogy ahányszor leadták, annyiszor láttam. Az utolsó 1-2 évada viszont ennek sem tetszett annyira. A második olyan sorozat, amin képes voltam bőgni, pedig nem vagyok sírós típus. Egy szó mint száz: Nagyon szeretem és a szívem csücske ez a sorozat is. A legjobb német sorozat, amit valaha láttam.




1.Rex felügyelő
A legjobb osztrák sorozat, amit valaha láttam. :) (nem vicc...nagyon is átjön rajta, hogy osztrák és nem német)  Sőt számomra minden idők legnagyobb kedvence is ez a sorozat.  Érdekes mód ebből sem tartozik a kedvenceim közé egyik olyan évad sem, amiben Hoffmann Rex gazdája és az olasz változatától is a hideg ráz, de a többi része jöhet bármikor. 8-9 éves voltam, amikor a TV2 először adta Magyarországon én meg rögtön beleszerettem. Emiatt kapcsoltam rá a német nyelv tanulására és emiatt lett az egyik kedvenc külföldi városom Bécs -és ez a mániám még ma is tart -csak 2 város beelőzte-. Több mappányi anyagom van a sorozatról újságkivágásokkal és minden egyébbel -anno rengeteg ilyen gyűjteményes füzetem végezte papírgyűjtésen, de ettől nem volt szívem megválni-. Hétköznap délutánonként ismét adja a TV2, természetes, hogy nézem is legalább 10x-re már életem során.XD Ez volt az első sorozat, amin képes voltam bőgni - a Moser halála részt még azóta se néztem meg újra-. Na és emiatt akartam éveken keresztül kutyát magamnak, de csakis német juhászt. :) Mindent egybevetve ez a szívem csücske, legkedvencebb kedvencem és szerintem ez is marad. :) A főcímdala is az egyik kedvencem, rajta van az MP3 lejátszómon. Most kéne valami rosszat is írnom róla, de ez lehetetlen...olyat nem tudok,mert nincs benne ilyen.XD Imádom az elsőtől a nyolcadik évadig. Kész.:)





Richard Moser (Tobias Moretti) és Rex


Alex Brandtner (Gedeon Burkhard) és Rex



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése