2011. november 25., péntek

Real Madrid - Dinamo Zágráb 6:2 (Liga de Campeones)

Avagy a CseReal Madrid :)

Kedden játszották a Fiúk a Bajnokok Ligája csoportkörének utolsó előtti találkozóját. Nem számítottam meglepetésre, de volt bennem egy kis félsz a horvátok miatt. Nevezetesen attól tartottam, hogy valamikor előjön a hentesebbik énjük, hogy ha már másképp nem, hát ezzel hagyjanak maguk után nyomot a BL 2011/12-es kiírásában. A félelmem alaptalan volt, mint az nagyon hamar kiderült,mert a zágrábiak majdnem 90 percig úgy viselkedtek, mintha csak várost nézni jöttek volna. De nem rohanok ennyire előre.
Számunkra már majdnem tét nélküli meccs volt és ezt tükrözte a kezdő 11 is. A kapuban Adán, a védelemben helyet kapott Varane, a középpályán ott volt Sahin, szerepet kapott még Callejón is és aminek a legjobban örültem : egyszerre volt a pályán Gonza és Benzema. Ettől és a mutatott játéktól annyira lelkes lettem, hogy még egyszer megnéztem a meccset. Ugyanis először élőben néztem streamen, aztán felvételről a Pro4-en. :D Nézzük az eseményeket!



Még javában streamet kerestem, amikor is a Madrid már megszerezte a vezetést. Egész pontosan 2 percre volt szükségük hozzá, hogy Benz betaláljon. Alig kezdtem el nézni a meccset már ismét gólt kiáltottam : Callejón és Benzema összjátékából a spanyol talált be. Még csak feldolgozni próbáltam, hogy már kettővel megy a Madrid, miközben én még úgy igazán el se kezdtem nézni a meccset mikor is Lass indított, aztán Gonza bevitte a büntetőterületen belülre és egy szép csel után okosan a kapuba helyezte a bogyót. A 20. percben Gonza lőtt kapura, amit a kapus Özil elé ütött és a török-német ha már arra járt be is rúgta.  Halkan jegyezném meg BL-ben rekord a 20 perc alatt elért 4 gól. Örömmel láttam, hogy a Madrid ezután sem vett vissza, sőt! A krónikához még hozzátartozik, hogy volt egy tizenegyesgyanús eset, ami Lass nevéhez fűződik. Igazságot nem hirdetnék, mert hiába láttam 10x a lassítást így is képtelen voltam eldönteni. A második félidő elején pedig Mounak sikerült meglepnie: hármascserét hajtott végre. Beállt Altintop, Granero és Albiol is, a csapatkapitányi karszalag pedig Gonza karjára került. Ezúttal 4 percet kellett várni a gólra: Varane indításából Callejón vágta be az ötödiket. Utána pedig 2 csodálatos momentum szemtanúja lehetett a szurkerhad. Először  Benz passzolt Gonzának, aki sarokkal adott gólpasszt a franciának. Benz köszönte és berúgta, hogy aztán Gonzát ünepelje.(Sic!) A másik csodálatos momentum is ehhez a 2 gyerekhez fűződik: Gonza fejjel továbbított beadását Benz összeszedte nyitott egy esernyőt, aztán megpróbált ollózni, de a labda a felső lécen csattant. Épp elkezdtem álmodozni, hogy mennyire szép lesz, hogy a csoportkörben 5 meccs alatt még csak gólt se kaptunk, amikor is a Dinamo gólt szerzett és ez nem volt elég nekik mert a 91. percben rúgtak még egyet. Értem én, hogy 6 rúgott gól után kicsit lazábbra veszik a dolgokat, de miért kell egy ilyen szép sorozatot megszakítani. A Gerlandban sem kaptunk gólt és akkor jön a Zágráb és rögtön rúgnak nekünk kettőt is. Bár adja Isten, hogy az egész BL sorozatban ez a 2 gól legyen a legnagyobb problémám. A játékhoz még annyit tennék hozzá : egész felüdülés volt látni a csapatot Cé nélkül. Ha ott a zselékirály, ha nincs akkor is játszik a csapat.:)
Egyébként ez a meccs volt az 1500. Santiago Bernabéuban lejátszott meccs.


Pár szót is írok néhány játékosunkról!
Sahin nem váltotta meg a világot, de nem is vártam sokat tőle tudván, hogy április vége óta most volt először kezdő. Láttam biztató dolgokat tőle, szerintem jó lesz, csak még vissza kell rázódnia a rendes kerékvágásba. Azt hiszem ő is kedvencem lesz. A meccs utáni nyilatkozata meg különösen szimpatikussá teszi. :)
Varane a másik, akitől tetszetős dolgokat láttam. Mutatott be jó pár szép szerelést és a Callejónnak küldött indítása is élményszámba ment. Azt hiszem megtaláltuk Carvalho utódját. ( Más tészta, hogy ettől független még mindig fáj Garay eladása...én inkább őt szerettem volna a portugál örököseként látni. )
Lass nagyon agilisen játszott, a könnyebb ellenfelek ellen még jobb hátvédként is bevethető. Sokan lehurrogtak, amikor megvédtem a hisztije után, nekik üzenném : én még nagyon jól emlékeztem arra a Lassra, akit 2009-ben igazoltunk. Lám - lám még mindig tud valamit.;)
Callejón BL-ben rúgott egy duplát, mindenképp gratulációt érdemel. Lehet, hogy még mindig fújok rá kicsit az Espanyolos szép idők miatt, de ki kell, hogy jelentsem : Az ilyen saját nevelést meg kell becsülni. De La Red óta végre egy olyan játékos, aki viheti valamire. ( Na meg persze Granero ;) )
A Benzema - Higuaín csatárkettős egyszerűen fenomenális. Ha hiszitek, ha nem - vissza tudom keresni - én már azóta azt mantrázom, hogy nekik egyszerre kell a pályán lenniük, amióta Benz aláírt a Madridhoz. Tökéletesen kiegészítik és remekül megértik egymást. Sajnos viszont csak néhány alkalommal fordult elő,hogy együtt játszottak. Én ezt a felállást favorizálnám, viszont akkor meg szegény Di Maria szorulna a padra ... nem irigylem Mou gondjait. Ennek a 2 majdnem pontosan egy idős ( csak pár nap van közöttük ) gyereknek a személyében ismét van egy olyan csatárduónk, akiktől retteghet Európa. ( Emlékeztek a szép emlékű Raúl - Morientes párosra? )
Benzema nagyon jól játszott. Bevallom sokáig bennem volt a tüske amiatt, hogy az első másfél évében az ég egy adta világon semmit nem csinált, mégis mindenki őt favorizálta, mint a Madrid "kilencesét". Sokáig nem is kedveltem a franciát - tudni kell, hogy én alapból minden franciát utálok - még tavaly ilyenkor is sokat szidtam, mikor hülyeséget hülyeségre halmozott a pályán, de aztán végre elkezdett játszani és kiderült, hogy nem is annyira tedd ide - tedd oda a kapu előtt. A meccsen is eszméletlen jó volt, a fél-ollózása gólt érdemelt volna. 
Gonza parádés gólt lőtt és adott egy szép gólpasszt is. Sajnáltam, hogy neki nem jött össze a duplázás. Ő is nagyon jól játszott pl.: 6 szerzett labda az nagyon szép szám,ha egy csatárról beszélünk Arra pedig külön büszke vagyok, hogy az egész második félidőben az ő karján díszelgett a csk karszalag, méghozzá egy BL meccsen. 23 évesen ő a világ legjobb csapatának 4. számú csapatkapitánya, ez nem kis dolog. Gonza pedig maximálisan kiérdemelte. 1 évvel ezelőtt még azért aggódtam, hogy mi lesz vele? Mire lesz képes, ha felépül? Sokáig, nagyon sokáig irtóra féltem, hogy nem lesz már a régi. Ehhez képest sokszor csak tátott szájjal nézem  a finom kis összjátékokat, elegáns emeléseit és okos,higgadt befejezéseit. Ráadásul már a madridistán is kezdenek leszállni róla, ami szintén nem kis dolog. :D



A BL-ben a Real Madrid eddig az egyetlen száz százalékos csapat. Az utolsó körben Amszterdamban teszik tiszteletüket, ahol valószínűleg elég tartalékosan fognak felállni, hiszen azon a hétvégén fogadjuk a Barcát is. 
Előtte viszont hétvégén jön a városi derbi, az Atlétatrikó  Atletico Madrid látogat a Bernabéuba és ha igaz az, amit Manzano ígért, akkor favágás lesz és nem lesz kellemes meccs. Ráadásul Xabi Alonso 4 sárgával fog pályára lépni, ami azt jelenti, hogy ha megússza az AtMa ellen a lapot, de a Gijón ellen szerez egyet ki kell hagynia az El Clásicot. Mivel a csapat kulcsembere Alonso muszáj lenne valahogy összeszednie egy lapot, viszont a Spanyol Labdarúgó Szövetség azzal fenyegetőzik, hogy ha észreveszik, hogy szándékosan gyűjti be a sárgát 2 meccsre tiltják el, amiből a második pont a Vígszínház Barcelona elleni. Mondhatnák, hogy pihentessük a 2 meccsen, de ha a Brácsa katalánok ellen pontozná ki magát - amire nagy az esély,hogy nem ússza meg lap nélkül - , akkor a Sevilla ellen nem lenne pedig létfontosságú lenne. Kíváncsi vagyok, hogy mit fognak kitalálni erre a klubnál .... de ez még a jövő zenéje.

Szép volt Fiúk!









A meccs legjobbjai :)


Íme a csapatkapitány :)

HALA MADRID!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése