2011. november 18., péntek

Kolumbia-Argentína 1:2 (Eliminatorias FIFA Brasil 2014)

Végre ismét van netem,úgyhogy igyekszek utolérni magam.:)

Kezdem is mindenekelőtt a vb-selejtezőkkel!Pontosabban csak az egyikkel,mert net hiányában a Bolívia elleni meccsről lemaradtam.Az eredmény tudatában és az alapján,amit olvastam a találkozóról,talán még jobb is,hogy lemaradtam róla. Kicsit nehezen viseltem volna a 2 meg nem adott gólt meg a válogatott szerencsétlenkedését...Nem mintha jobban jártam volna azzal,hogy a Kolumbia elleni meccset már megnéztem.Most kifejtem,hogy mire gondolok,mik jutottak eszembe meccs közben és utána.Figyelem,csak erős idegzetűeknek ajánlom elolvasásra!:)

Barranquillában olyan meleg volt a meccs alatt,mint egy szaunában,a fiúk kis túlzással már abba beleizzadtak,hogy meghallgatták a himnuszt.Nem épp ideális körülmény egy futballmeccs megrendezésére,ám ez nem lehet mentség a mutatott játék minőségére! Állítólag Bolívia ellen is ehhez hasonlóval rukkoltak elő,sőt tovább megyek:Venezuela ellen is a múlt hónapban. Nem tudom,hogy egy ideje mi történt az argentin válogatottnál,de azóta nem láttam tőlük szép játékot,amióta elkenték a múlt ősszel a világbajnok spanyolokat.
Taktikát nem véltem felfedezni a csapat játékában,legalábbis én nevezném taktikának azt,amikor a labdát Messinek passzolják és várják,hogy villanjon egyet. Az egész 90 perc alatt Romero,Messi és Kun művelt olyat,ami emlékeztetett a futballra. Mascherano is tette a dolgát,de az öngól jelentőset ront az értékelésén. Egyértelműen látszik,hogy baj van mind a keret összetételével,mind a játék minőségével.Előbbi hozza magával az utóbbit és ez leginkább Sabella sara. A védelem,mint olyan nem is tudom,hogy létezik-e? Nem tudtam eldönteni,hogy sírjak-e vagy nevessek azon,amikor Fernandez megpróbált felszabadítani,de vagy 2x lyukat rúgott.Arról nem is beszélve,hogy szinte az összes felszabadítást középre rúgták,nem egyszer Mascherano szemfülességén múlt,hogy nem lett gól belőle.A középpálya és a kreativitás pedig csak a szótárban van közel egymáshoz,de az argentin válogatottban biztos nem. A középpályások meg a támadók közt Mariana-ároknyi szakadék tátongott. Messi és Gonza hiába próbáltak valami összjátékfélét velük,nem ment.Ha megkapták a labdát egyből hátrapasszolták,de ha esetleg megpróbálkoztak 1-1 beadással abban sem volt sok köszönet,mert szinte mindegyikkel 1-1 műholdat sikerült csak letéríteniük a pályájáról. De addig mit várjon az egyszerű szurkoló,amíg olyanok kapnak meghívót a válogatottba,akik meg se ütik a szintet és olyan lassan fordulnak,mint a csuklós busz? Mákjuk volt,hogy a 2 kipattanót be tudták pofozni,mert helyzetük se nagyon volt.Összetehetik a 2 pici kezüket és rebeghetnek egy hálaimát érte a Mindenhatónak.(Kolumbia eléggé rossz formában lehet,ha ez az argentin válogatott elverte....)


Most a válogatott meccsekben téli szünet jön,van idő átgondolni mindent a válogatottnál. Több eshetőség is akad: Sabellánál minimum el kell érni,hogy az eddigi szisztémát dobja kukába és kezdjen mindent elölről. Szép dolog a klubhűség,de a válogatottnál mellőzzük.Lehet,hogy Sosa,Brana vagy Guinazu nagyon jól beleillik az Estudiantesbe és nem is játszanak rosszul az argentin bajnokságban,de mióta ütik meg a mércét a válogatottban? Ha fiatal játékosokról lenne szó,akik most bontogatják a szárnyaikat,akkor nem szólnék egy szót sem ellene.De könyörgöm ezek mind 30-on felül vannak!
Viszont akár ki is rúghatnák...nem hiszem el,hogy nincs egy normális argentin edző sem,akit le lehetne ültetni a kispadra.Bár nem tudhatom,hogy az argentinok nem-e azért választanak balfékebbnél balfékebb edzőket,mert izgalmassá akarják tenni a vb selejtezőket...Viccet félretéve már a Chile elleni meccs után is előszedtem Sabellát,pedig akkor még egész jól játszottak. Nekem 2 jelöltem lenne.Az egyik Pekerman(2006-ban vele voltak a VB-n és nem tartom rossz edzőnek),valahogy rá kéne venni,hogy ne bohóckodjon tovább Japánban...
A másik Bielsa (Chile teljesítményén le lehet mérni,hogy mennyit ér:amíg ott volt nagyon fegyelmezett és pontos volt a válogatott játéka,amióta elment rohangálnak a pályán,mint a rovarirtóval lefújt légy.),aki szerény véleményem szerint a legjobb argentin edző,viszont nem lenne egyszerű feladat Bilbaoból elráncigálni...Egyébként évek óta azért nyafogok,hogy még egyszer leültessék a kispadra,néhányan hülyének is néznek miatta,mert nem értik,hogy miért tartom olyan nagyra...Na mindegy,majd meglátjuk,hogy Grondonáék adnak-e Sabellanak még egy esélyt vagy elküldik.


Végezetül még pár szó a játékosokról. Ha valaki az utolsó percig hajt és küzd,akkor még azt is megbocsájtja a szurkoló,ha nem nyer a csapat. Ha ilyen limonádé a játékkal nyer a csapata,akkor nem teljes a boldogsága. Nos most épp az utóbbit produkálták a fiúk. Taktika , középszerű játékosok ide vagy oda akkor sem így kéne kiállni!Konkrétul iszonyú becsapásnak éli meg az ember,mikor ezt látja.Még én nem is annyira,mert csak  egyszerű,mezei argentin fan vagyok,viszont az a több millió argentin ember,akinek nemzeti ügy a válogatott már csak jobban húzza a száját.Jó lenne,ha ezen elgondolkoznának.Ha meg nem,akkor ne sírjon egyik se,ha kifütyülik őket a Monumentalban.
Gonza az első félidőbe nem hogy használható,de még egy elszúrt beadást se kapott,így kénytelen volt visszajönni a középpályára a bogyóért,viszont emiatt elől meg nem maradt senki.A második félidőben meg ha néha megtalálta egy-egy passz simán elszúrta,amiért jár neki egy szép nagy fenékberúgás.





VAMOS ARGENTINA!!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése