2012. május 13., vasárnap

Ez meg az :)

Egész télen csak egyszer voltam megfázva, erre most, amikor ilyen szép nyárias az idő - mondjuk pont most jön a hidegfront - fájó torokkal nyomom az ágyat a hidegfront miatt pedig a bal térdem is megdagadt és fáj... A fagyizás, séta és a tollasozás helyett maradt az ágynyugalom. Lázasan mondjuk kedvem se sok lett volna az ilyesmikhez.  A szabadban való futkározás helyett így inkább olvasgattam. Még mindig a nagy 2 kötetes Dallos-regényen próbálom átrágni magam. Már a második kötetnél tartok és holnap vagy holnapután ki is fogom olvasni. ( a 2 kötet összeadva van vagy 900 oldal, de nem baj, mert én nagyon szeretek olvasni és minél vastagabb egy könyv, annál szívesebben állok neki olvasni) Utána jöhetnek a könyvtárból kikölcsönzött könyvek.
Márquez Száz év magánya végre ott figyelt a könyvtár polcán, én rögtön le is kaptam onnan. Már vagy 1 éve szerettem volna elolvasni, de sosem találtam benn a könyvtárban. Most megtört a jég! Sok jót hallottam róla, úgyhogy sokat remélek a könyvtől.
Nora Roberts Kincses szívek c. regénye jó lesz kis pihentető olvasmánynak a nagy művek után.
Janet Evanovich Szingli fejvadásza pedig mindig megnevetett. Szerethető figura Stephany Plum, aki mindig mindent elszúr. Ha pedig Joe Morelli valós személy lenne, azonnal mennék, hogy megkeressem. XD Ám a legnagyobb kedvencem mégis Mazur nagyi, aki nyomozónak képzeli magát.
A negyedik és egyben utolsó "szerzeményem" pedig ismét egy komolyabb mű. Görgey Artúr Életem és Műkődésem c. két kötetese. épp a múltkor álltunk le vitatkozni a nagynénémmel arról a kérdésről, hogy Görgey áruló volt-e vagy nem. Szerinte az volt szerintem, pedig nem. Ha emlékezetem nem csal a világosi fegyverletétel előtt Kossuth elhagyta az országot és minden hatalmat Görgeynek adott át. Reálisan mérte fel az erőviszonyokat és úgy gondolta, hogy az a leghelyesebb, ha leteszik a fegyvert. A túlerővel szemben szerintem is ez volt a legjobb. Az a lerongyolódott honvédsereg nem hiszem, hogy képes lett volna még tovább kitartani... Kossuth persze külföldről könnyen kiabálhatta rá, hogy áruló, miután a folytonos személycserékkel a hadsereg vezetésében ő is nyakig benne volt a szabadságharc bukásában. Görgey szerintem született hadvezér volt és minden tőle telhetőt megtett 1848/49-ben...

A post zárásaként beteszek egy videót, hátha jobb kedvre derít mindenkit.:) Aki Real Madrid szurkoló, az biztos ismeri. :)

10 megjegyzés:

  1. Jobbulást!
    Ismerős a szitu! :) Nekem tavaj nyáron volt durván begyulladva a torkom nem a mandulám. Akkor nem 30 hanem közel 40 fok volt. Három napig csak leves mindenféle belevaló nélkül, de még így is olyan volt mintha szögeket nyelnék. Így sállal a nyakamba teás bögrével a kezembe kezdtem bele a szezonba. Mert hát ugye dolgozni kellett. :)
    Jó neked... Van egy valamire való könyvtár a közeledbe. Itt nincs! Tök gáz. Vagyis van csak nincs keret a fenntartásra! :/ Mindegy nálam marad az e-book.
    Szeretem a törit. És igazad van Görgeyvel kapcsolatba. Ennyierővel Kossuth szimplán gyáva volt. Nem véletlenül ment külföldre...
    Ez a szám... Annyira a bírom hogy a rádióba újdanságnak nevezik, mikor Youtube-on már közel 300 millióan látták. De tény hogy jobb kedvet csinál.
    Még egyszer jobbulást! :)
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy.Köszönöm!:)
      Én pont azután voltam így legutoljára, amikor hazajöttem Madridból. 3 napra rá tüszős mandulagyulladás döntött ágyba, úgyhogy el tudom képzelni, hogy milyen lehetett neked.Olyan gyenge voltam, hogy majd elfújt egy lágy fuvallat és mennem kellett vizsgázni, mert határidőre kellett a jegy a szigorlat miatt...
      Hála Istennek nem régiben újították fel kívül-belül és tartalmilag is a városi könyvtárat, azóta járok rendszeresen.:)
      Melyik a kedvenc korszakod a történelemből? :) Nekem az Osztrák-Magyar Monarchia, a dualizmus. Na meg a magyarországi reformáció kora. A világtörténelemből pedig az Ibériai-félsziget a mór megszállás alatt és a reconquista. :)Régen egyháztörténész akartam lenni...
      Hát nekik a rádióban újdonság :D Amúgy biztos dobott a megtekintések számán CéRóék kis koreográfiája...:D
      Köszi!:)
      puszi

      Törlés
  2. Szivesen! :)
    Én annyira gyenge nem voltam, még a közérzetem is toppon volt. Bár azt betudtam annak, hogy régen látott ismerősökkel találkoztam. Csak eszméletlen mód fájt. El kellett mennem dokihoz, mert nem szedhetek bármit. A torokfájásra vény nélkül kapható gyógyszerek nagy része penicilin tartalmú, amivel az én szervezetm nem szimpatizál...
    Nehéz behatárolni melyiket részét is szeretem. Azt kijelenthetem, hogy a Honfoglalást szívből utálom...
    A Hunyadi korszakot nagyon szerettem, de a Reformációt is. Ezeken kívűl az I. és II. Világháborút. Magyar részről és minden résztvevő ország részéről. Ami pedig a nagy kedvencem az a Náci Németország azon belül is Hitler bukása...
    Szerintem csak miattuk lett ekkora nézettsége! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pár napig szinte nem is ettem csak pár falatot, az gyengített le ennyire akkor. Újjuj ismerős a dolog, édesanyám is gyógyszerérzékeny volt.
      A magyarság őstörténete egész a honfoglalásig az nekem sem a kedvencem.A Hunyadiak kora se rossz:) I. és II. világháborút is szeretem. Gyűjtök is mindent ebből a korszakból. Újságból például van pár tucat, antikváriumokból vásároltam össze. :)A Náci Németország engem most kezdett el érdekelni, épp az Internátus keltette fel bennem az érdeklődést.
      Az biztos. :)

      Törlés
  3. Annyira nem vészes! Mármint a gyógyszerérzékenységem. Amiről tudok az a penicilin és a magnézium hiányra adott készítmények. Na meg a kataflán. Egy szemtől is nagyon rosszul vagyok és semmit nem kenhetek magamra amiben glicerin van. Márpedig a krémek nagy része tartalmaz. De ezektől függetlenül élek és virulok! :)
    A náci Németország mostohatesóm hatása. Betegesen megszállott volt. Most már kicsit visszább vett. Nagyon más nézetei voltak a világról mint nekem olyannyira, hogy felesküdött a Magyar Gárdára a Hősök terén...
    Szeretem a történelem azon korszakait amik nem meseszerűek, amik tényeken alapulnak. Nevek, helyszínek, évszámok. Amit még nem szerettem az a Kiegyezés... Pont a németek felé. Ráadásul itthon megmaradt az a baromság, hogy sok iskolába még most is Németet tanítanak, pedig Európába mindenki angolt tanul, aki nem az pedig Spanyolt, Franciát, vagy Olaszt, de nem Németet. Őszintén szólva én nem is vagyok hajlandó megszólalni németül. Ha kérdeznek Angolul szoktam válaszolni. Kit érdekel. Szakadjanak meg. Még mindig azt hiszik, hogy Ők itt valakik... Na mindegy nem cukkolom magam. A rendszer váltáson pedig mindig jókat vitatkoztunk. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem.Lehet vele élni, csak nagyon oda kell figyelni.
      Akkor a mostohatesód olyan, mint az én 2 unokabátyám...csak ők ne Pesten hanem valahol vidéken esküdtek fel.
      Az OMM korszaka nekem is csak azért kedvencem, mert rajongok Sissiért.:)
      Ezen én is sokat filóztam, hogy miért a német? Ezzel nem sok helyen tudok mit kezdeni, csak itt a környéken Ausztria, Németország stb... Engem átpakoltak az angolos csoportból németesnek, úgyhogy 10 évig sanyargattak vele, de már annyi mindent elfelejtettem...egyáltalán nem használtam már 4 éve...

      Törlés
    2. Nekem kell hallgatnom, mert Balcsipart, de már a németek nem is nagyon jönnek. A főnököm így is kivan mert nem beszélek velük, de így is csak a vendéglátós német megy. Mindegy is!
      Akkor olyanok... :)
      Hm... Nekem nem volt olyan történelmi személy akiért rajongtam volna. Inkább írok voltak. Shakespeare, Mikszáth, Jókai... És még jó pár.

      Törlés
    3. Én utoljára 4 éve voltam Hévízen, végül is az is a Balcsi környéke, na az tele volt németekkel...
      5-6 évesen beleszerettem a Sisi trilógiába, biztos ismered a filmeket, na most abból a szereplők nevein kívül szinte semmi sem igaz, de az akkoriban nem is érdekelt. Ezzel kezdődött, aztán persze rengeteg mindent összegyűjtöttem róla és elolvastam több tucat könyvet, amiből képet kaptam az igazi Erzsébetről, a rajongásom pedig nem szűnt.:) Ennek a mániámnak köszönhetem azt is, hogy levelezésbe kezdtem Habsburg Ottóval.De sajnáltam amikor meghalt...
      Értelek.:) Ez a 3 sem kis név.:) Jókai Szeretve mind a vérpadig-ja az egyik legnagyobb kedvenc könyvem. :) Apropó írók! Somogyváry Gyulától olvastál már valamit? :)

      Törlés
    4. Hévíztől kb 35 km-re lakok! :D
      Értem. Így már világos. :)
      Somogyvárytól az És mégis élünk-et olvastam csak. És az nagy kedvencem lett. Sajnos nincs annyi időm, hogy minden könyvet elolvassak amit szeretnék. Van, hogy elolvasok egy könyvet félig és előfordúl, hogy hetekig nincs időm a kezembe venni ha van akkor meg kedvem nincs. Úgy meg azt se fogom fel mit olvasok...
      És hogy ne csak a múlt nagyjairól beszéljünk Paulo Coelho könyveit is nagyon szeretem. :)

      Törlés
    5. Én beleszerettem abba a környékbe.Annyira szép *.* :)
      Én már mindent, amit csak kiadtak tőle.:) van amit kétszer is :D Nekem a Vihar a levelet... a kedvencem tőle meg a Szabadságharc korában játszódó 4 kötetes (Piros sapkás kislány, Katonacsillag megfordul, A Hadtest hű marad, Tűzoszlop).:)Értelek. Amíg én is bejártam az egyetemre, akkor nekem sem sok időm volt olvasni.Mármint olyan könyvet olvasni, amit én szerettem volna, mert sok volt a kötelező irodalom. Most hogy itthon vagyok már egy ideje, több időm van olvasni.
      Tőle még nem olvastam semmit sem. Szeretnék, de a könyvtárban sosincs benn egy könyve se. Gondolom nem véletlen.:)

      Törlés