2012. február 3., péntek

Top 10 + 1 ország - I. rész

Ez a lista azokat a helyeket tartalmazza, ahová szívesen elmennék legalább egyszer.  Miért 10 + 1? Mert az első helyre rögtön 2 országot is tettem, mert képtelen voltam választani közülük. :) Persze a lista nem teljes, mert Pl.: Erdély és Felvidék is külföldhöz tartozik, de ezeket nem írtam bele, mert annyira evidens, hogy egyszer látni szeretném. :) A lista nem feltétlenül a sorrendet takarja. :)

10. Egyiptom
Nem, nem Hurghadába mennék lógatni a lábam. :) Amikor ötödikben elkezdtük a történelem tanulását, az egyik kedvenc témaköröm lett az Ókori Egyiptom. Még arra is emlékszem, hogy én tartottam a kiselőadást az egyiptomiak vallásáról és a kedvenc "figurám" Hórusz volt, mert olyan jópofán rajzolták meg a Papyrus című rajzfilmsorozatban. A piramisokat, a Királyok völgyét  és az összes többi ókori emléket szívesen megnézném egyszer. Na meg a Szent Katalin - kolostort a Sínai - félszigeten.


9. Izrael
A bibliai tájak mindig is vonzottak. Sokszor belegondoltam, hogy milyen érzés lehet azokon a köveken lépdelni, ahol előttem a bibliai személyek járkáltak nap mint nap évezredekkel ezelőtt. A Jordántól Qumránig, Betlehemtől Jeruzsálemig minden érdekel. Ezek közül is a leginkább Jeruzsálem. Érdekes város, az biztos... és ott őrzik a Holt - tengeri tekercseket, amiről eddig szinte mindent elolvastam, ami magyarul megjelent. Na és mókás lehet a Holt - tengeren lebegve újságot olvasni. :)


8. Japán
A következő listán szereplő ország a hihetetlenül fejlett Japán. Pár éve nagyon divatba jött a "japán - mánia" az animék itthoni térhódítása révén és nem tagadom, nekem is volt egy nagy kedvencem a műfajból. Ám mégsem ezért érdekelne Japán. Nagyon érdekesnek tartom, hogy hogyan lehet egyszerre hagyománytisztelő és mégis technikailag ilyen fejlett. Ahogy egy újságban olvastam: mikrocsipek és virágzó cseresznyefák a Fuji lábainál. Ez Japán. :)


7. Mexikó
Aki ismer, az tudja, hogy bolondulok Latin - Amerikáért. Az első ország a listán erről a tájékról Mexikó. Egy egész post is kevés lenne hozzá, hogy felsoroljam mindazt, ami érdekelne, de egy dolgot feltétlenül megemlítenék. Legendás, ahogy a Día de los Muertost ( a halottak napja) ünneplik. tetszik, hogy nem szomorkodnak az elmúlás felett, hanem teljesen az élet velejárójának tekintik. Egyszer szeretnék egy calaverát ( cukorkoponya) szerezni magamnak. :)



6. Görögország
Jöjjön az első európai ország a listámon! A demokrácia bölcsője: Görögország. Csak 3 szót írnék ide: Pál apostol, Athén, Korfu. Pál apostol missziói útján járt Görögországban és néhány levelet is írt a görög gyülekezeteknek. Athén az meg Athén. Akropolisz, Panathinaikosz mi kell még több? :D  Korfun pedig ott az Achilleon, Erzsébet királyné villája és mint Sissi nagy tisztelője legalább azt szeretném egyszer megnézni.


5. Németország
10 évig tanultam németül, legalább egyszer hasznát vehetném a tudásomnak a gyakorlatban is. :) Na de nem csak ez ok. Bajorország szerintem nagyon szép vidék, mint ahogy Baden - Württemberg is. Utóbbi a Fekete - Erdő torta hazája, amit köztudott, hogy nagyon szeretek. :) A reformációról se felejtkeztem el: Lutherstadt Wittenberget és környékét szívesen meglátogatnám október 31.-e környékén.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése