2012. február 7., kedd

R.I.P. Malév

Amikor február 3.-án meghallottam a hírt, elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában. Talán kicsit hülyén hangzik, hogy valaki, hogy tud meggyászolni egy vállalatot, de nekem akkor is fáj a Malév megszűnése. Ugyan nem volt alkalmam a Nemzeti Légitársasággal repülni, de azért nekem is van nem egy emlékem róla.
Monoron élek erről a városról pedig azt kell tudni, hogy nincs messze Ferihegytől (direkt írom így). A város felett szoktak a repülőtér irányába fordulni a több irányból érkező gépek és itt mennek egy kisebb kört is, ha nem engedik a gépet leszállni, sőt mi több ezen a környéken kezdenek ereszkedni is. Egész kiskorom óta megszokott számomra, hogy rengeteg repülőt hallok és látok nap mint nap. Amikor kicsi voltam, engem nem csak a babák érdekeltek, hanem az autók és a repülők is és ahányszor vonattal utaztunk Budapestre, mindig a jobb oldalra igyekeztem ülni, mert ott van a repülőtér. Izgatottan néztem a vonat ablakán keresztül a reptéri épületek között kikandikáló gépeket és próbáltam kitalálni, hogy melyik honnan jöhetett. Ha kinn játszottam az udvaron és meghallottam, hogy jön egy repülő mindig felnéztem az égre, de csak egy légitársaság gépeit ismertem csak fel: a Malév kék orrú, kék farkú piros-fehér-zöld sávos gépeit. Életemben eddig 3x jártam Ferihegyen, egyszer Madridba utaztam - de csak azért nem a Malévval,mert akkorra már nem tudtam jegyet foglalni - és előtte 2x az általános iskolai osztályommal. Életem egyik legszebb emléke, amikor felmehettünk az egyik kiállított TU - 154-esbe. Akkoriban kaptunk mindannyian egy felfújható kis repülőt, az enyém még mindig megvan és most már még jobban fogok rá vigyázni. Az évek múlásával már annyira megszoktam, hogy annyi repülő száll a magasban és már fel sem néztem az égre, de 3.-a óta, hiába várom, hogy feltűnjön az ismerős repülőgép a horizonton, már nem fog jönni és nagyon hiányzik...



Emlékeztek, mikor a magyar olimpiai csapat hazajött a Malév géppel és a repülőtéren vízsugárral várták őket?
Emlékeztek,hogy milyen érzés volt, amikor külföldön megláttatok egy Malév gépet ? Nektek is nagyot dobbant a szívetek az ismerős festésű fehér madár láttán?

Amikor kicsi voltam és a Malév TV reklámjában megpillantottam a kék orrú fehér madarat szemből, mindig azt hittem, hogy mosolyog a gép... Remélem,hogy lesz még folytatás és nem itt ér véget a Nemzeti Légitársaság története! A kék orrú gépek helye is itt van, Ferihegyen....



Ezen a videón 6:01-nél nem bírtam tovább és sírva fakadtam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése