2012. február 4., szombat

Top 10 + 1 ország - II. rész

4. Ausztria
Az első részt Németországgal fejeztem be, most pedig egy másik német nyelvterülettel folytatom. Egy operettmániás, aki rajong a Habsburgokért és az Osztrák - Magyar Monarchiáért, az mit mondhatna, miért szereti ezt az országot? Bad Ischl, Salzburg, Innsbruck Graz, Bécs... szívesen megnézném mindegyik várost. Bad Ischlben ott a császári villa, Salzburghoz csak annyit fűzök hozzá, hogy "A muzsika hangja" musical és Mozartkugeln, Innsbruckban van a legjobb helyen a síugrósánc, Graz meg egyszerűen csak tetszik. Bécsről meg egy egész kisregényt tudnék írni! Pár címszó: Schönbrunn, Hofburg, Prater, Stephansdom ... keringő és Rex felügyelő. :P



3.Portugália
Térjünk vissza a mediterrán vidékekre! Amikor az egyik ismerősöm portugálból nyelvvizsgázott és segítettem neki a tanulásban, nekem is megtetszett a nyelv. Mivel tudok kicsit spanyolul, értem a portugált is egy bizonyos szinten és majd egyszer talán megtanulom. :) Csak címszavakban:  Fátima, Braga, Porto, Lisboa. Fátimában nevezetes katolikus kegyhely, Braga egy tök szép város és a világ egyik legérdekesebb stadionjával büszkélkedhetnek az ott élők, Porto pedig szintúgy egy gyönyörű város. Lisszabon ...nos... a bolondja vagyok a lisszaboni villamosnak. Ha egyszer az életben eljutok oda, biztos, hogy az első dolgom az lesz, hogy oda - vissza utazgatok vele. Ha pedig meguntam megyek a Luzba, hisz a kedvenc portugál csapatom a Benfica. :)

A híres bragai Sziklastadion



2. Olaszország
Ide sem a lábamat lógatni mennék. Az északi régiókban van a kedvenceim közül Velence, aminek a karneveljáért rajongok. Amikor a keresztanyám egyszer kilátogatott a karneválra hozott nekem egy gyönyörű szép maszkot, amit még ma is őrzök és egyszer én is látni szeretném, hogy milyen ilyenkor a lagúnák városa. A másik favoritom Milánó (Forza Inter!), ami szintén hordoz magában egy bizonyos kettősséget. Ellátogatnék még Veronába is és a messzebb lévő Torinóba és Genovába. Maranelloban van a Ferrari főhadiszállása én pedig köztudottan rajongok értük, minden Forma1-es futamon a vörösöknek szurkolok. Toscanát azóta szeretem, amióta elolvastam Frances Mayes írásait, a szomszédos Umbriában pedig ott van Gubbio, a kicsiny kis hegyi város, ahol a Don Matteot forgatták. Rómában térdig járnám a lábam a látnivalókat kutatva és megpróbálnám kiharcolni, hogy beengedjenek a Vatikán levéltárába. :) Ám a legnagyobb kedvencem még hátra van: Nápoly. Fogalmam sincs, hogy miért, de nagyon a szívem csücske lett az a hely. Valahogy az az, amit olyan igazi olasznak érzek. Amúgy kedvencem az olasz konyha és szeretem hallgatni az olasz nyelvet. Ráadásul pedig a világ legromantikusabb dalban elmondott szerelmi vallomása is olasz, amit Gianni Morandinak köszönhetünk.



1 . 2  Argentína
Most jöjjön a 2 első, amik közül képtelen vagyok választani, mert ugyanúgy szeretem mind a kettőt. :) Megpróbálok nem kisregényt írni. :) Nos Argentínát nem olyan rég szerettem meg, de az a pár év is elég volt hozzá, hogy teljesen belezöldüljek a Föld másik oldalán lévő országba. Ha csak címszavakat írnék, akkor : Evita, tangó, River Plate, Higuaín lenne sok más egyéb közt, amit leírnék. :)  De lássuk egy kicsit bővebben! Ha északról indulok el dél felé az első, amit meg kell említenem az Salta. Az északi város környékén nagyon sok estancia (gyarmatosítás kori udvarházak) áll, amit kiadnak a turistáknak és ezek egytől egyig gyönyörű szépek. A következő, amit megemlítek az Córdoba. A Copa America helyszínei közül az egyik volt és a kisfilm alapján, amit mutattak rögtön beleszerettem. Még délebbre találjuk La Plata városát, ami egy elég modern város és ott van az egyik legmodernebb stadion is. Legalábbis nekem nagyon tetszett. ;) Aztán ott van még Bariloche, ami teljesen olyan, mint Svájc. Néhány km-re onnan pedig rábukkanunk egy olyan településre, ami pedig kiköpöttül olyan, mintha Walesben sétálna az ember. Mivel nem egy kisregényt szándékozok írni, abba is hagyom, de még szólok pár szót Buenos Airesről. A fővárost keresztül - kasul átfésülném és mindent megnéznék, amit csak lehet. San Telmo tele van régiségekkel, La Boca a Caminitoról és a tangózó párokról híres, Recoletában ott a hatalmas temető, Belgrano és Núnez határán áll az Estadio  Monumental, a belvárosban pedig ott az Obelisco és a 20 sávos Avenida 9 de Julio.

Nem, ez nem az Alpokban van. Ez Bariloche.
Mi Buenos Aires querido
1.1 Spanyolország
Egy hangyalábnyommal Spanyolország nyert a 2 kedvencem közti viadalban. Az ok elég prózai: Madridban már jártam és ott is hagytam a szívem egy darabkáját a Bernabéu tövében. Amióta elkezdtem spanyolul tanulni a gimiben, azóta vagyok az ország szerelmese. Álmom, hogy egyszer végigjárjam az El Caminot és erről nem fogok letenni egykönnyen. A kedvenceim a teljesség igénye nélkül: kezdjük San Sebastiannal! A baszk város egyszerűen gyönyörű, el tudom képzelni, ahogy a La Conchán sétálgatok és élvezem az életet. Barcelona is nagyon tetszik, a Güell parkot, a Montjuicot és a Sagrada Familíát megnézném, de azt megfogadtam, hogy a Les Corts környékét messzire elkerülöm, mert nincs kedvem megveretni magam és rosszul se akarok lenni, ugyanis ott a Nou Camp... pfúj! :P Mallorcára szívesen elmennék nyaralni, Palma nagyon szép város, Valencia meg egyszerűen csak érdekel. :) Andalúziáról viszont már többet tudok regélni. Córdobában a Mezquita tök szép lehet és egész Spanyolország egyik leghangulatosabb terét is ott találni, ahol a Cristo de los Faroles ( Lámpás Krisztus ) áll. Granada az Alhambrával szintén szemet gyönyörködtető, mint ahogy Sevilla városa is és Málaga is az egyik kedvenc helyem. Ám a szívem csücske mégiscsak a spanyol főváros. Madridban már jártam és szívesen visszamennék még oda. A Gran Víán látni a rengeteg embert, elsétálni a Cibeles tér híres szökőkútja előtt, elnyalni egy fagyit a Palacio Real parkjában, a Retiroban  a virágzó gesztenyefák alól nézni a tavon csónakázó madridiakat és a Bernabéuban szurkolni a Real Madridnak megfizethetetlen érzés. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése