2012. április 27., péntek

Real Madrid - Bayern München 2:1 ( Liga de Campeones )

Irtó nehéz és az idegeinket nagyon is próbára tevő 120 percen és egy tizenegyespárbajon vagyunk túl. Az El Clásico után úgy éreztem, hogy talán most meglesz és bejutunk a döntőbe. Írtam is a múltkori post végén, hogy hiszek a továbbjutásban, de nem lesz könnyű meccs. Abban, hogy nem volt sétagalopp igazam is lett, de a továbbjutók sajnos nem mi voltunk...
A lefújás óta nem egyszer körbejártam a témát és szinte minden olyan ok, amely ide vezetett egy emberre mutat szerintem, de én sem vagyok tévedhetetlen, mint a római pápa, úgyhogy nem kell ezzel egyetérteni.

A lefújás után hosszú percekig csak ültem a gép előtt és magamba zuhanva szemeztem a jelenlegi háttérképemen látható V43-as villanymozdonnyal. ( az Öcsém hobbi-vasútfotós és néha beteszi a legjobban sikerült képeit háttérnek ) Képtelen voltam elhinni, hogy a célegyenesben, egy rosszul sikerült tizenegyespárbaj fosztott meg minket a müncheni döntőtől, ám hiába szerettem volna azt hinni, hogy ez csak egy rossz álom, amikor felléptem a netre minden tele volt az ünneplő bajorok fotóival, nekem pedig rá kellett jönnöm, hogy ez a kegyetlen valóság. Rengeteg kérdés megfogalmazódott bennem, amikre én nem tudhatom a választ és tovább zeng a fejemben a sok " Miért? " - stílusosan: Por qué? ...
Miért kellett a Clásicot a 2 BL-elődöntő közt játszani? Nem értem, hogy a 2 klub miért nem kérte a meccs elhalasztását? A katalánokat utálom, de azt meg kell említenem, hogy az ő kiesésükhöz is köze volt a szombat esti ki-ki meccsnek. A szombati El Clásico volt a bajnoki döntő és mind a 2 csapat harcolt még érte, nem tehették meg, hogy a tartalékkal állnak ki, miközben a Chelsea az Arsenal ellen tartalékosan állt ki, mert ők egyértelműen a BL elődöntőre koncentráltak, nem a helyezésre, a Bayern pedig jószerivel a cseresorral állt ki hétvégén legózni egyet valamelyik német gárdával. Mind a két csapat jóval pihentebb is volt, mint a 2 spanyol gigász, akik egymással vívtak vérre menő harcot a bajnokságért. A Barcát ez lelkileg küldte inkább padlóra, minket meg fizikailag. Most fáj igazán a 10 pontos előny elherdálása! Gondoljatok bele, ha még annyi maradt volna a 2 csapat közt, akkor nem lett volna ekkora tétje a Klasszikusnak és akkor mi is sokkal frissebben állhattunk volna ki a München ellen, mert tartalékolhattunk volna kicsit...
A másik az, hogy rettenetesen kifáradtak a Fiúk. Persze ez köszönhető annak is, hogy a Barcelona ellen mindent bedobtak szombaton, de már van olyan játékosunk, aki már január óta lépni se bír 45 perc után. Ők nem gépek, sok nekik egymás után ez a sok szerda-szombat. Nem értem, hogy egy Zaragoza vagy egy Granada ellen miért kell a legerősebb kezdővel kiállni? Miért nem pihenhet Xabi Alonso, amikor látni rajta, hogy teljesen kimerült? Komolyan úgy érzem, hogy nem kell nekünk 23 fős keret, mert Mourinho úgyis csak ugyanazt a 16-17 embert játszatja mindig... Egyáltalán nem rotál, pedig abszolút nem mondhatja, hogy nem minőségi a kispad. Egyedül a Benzema - Higuaín kettőst váltogatta, de január óta ezzel is felhagyott. Az egyiknek az elmúlt hetekben nem igazán ment, a másiknak meg teljesen elment az önbizalma. Kaká végre kezdett magára találni, amikor Di Maria sérülése miatt rendre lehetőséget kapott, de amint felépült az argentin, megint a padon találta magát, pedig Di Maria amióta visszatért egy értékelhető meccset sem hozott, mégis ő kezdett rendre, Kaká meg visszaesett arra a szintre, ahol volt vagy talán még mélyebbre... Nem értem Mourinhot...
Ezzel pedig el is érkeztünk ahhoz a ponthoz ahonnan a rengeteg miért kiindul: Mourinho. Abban, hogy kiestünk vastagon benne van az edzőnk. Ez a párharc már a múlt héten elment. Münchenben nem lett volna szabad 1:1 után visszaállni és bekkelni. Ez az " idegenben jó az x is" taktika most megbosszulta magát. Miután nem egyszer buktunk bele idén az eredmény őrizgetésébe, miért tettük meg ismét? Egy CSZKA ellen ez még nem volt vészes, mert elég nagy különbség volt a 2 csapat között és a Bernabéuban sima liba volt az egész, de a Bayern München és a CSZKA nem egy kategória. Tegnap a meccs  egyébként nem is kezdődhetett volna jobban, alig több, mint negyed óra után már 2:0 volt. A Bayern azt sem tudta, hogy melyik kontinensen játszanak. Ez volt az a pont amikor egyrészt Cét vertem volna agyon dupla ide vagy oda...nem flegmázni kell, hanem helyzetet kialakítani és gólt lőni! A védelmünket ismerve én úgy számoltam, hogy legalább 3 gólra szükségünk lesz, mert a Bayern gólt fog szerezni, ha máshogy nem, hát Mario Gomez lábujjkörméről bepattan a labda a kapuba. Erre kis híján agyvérzést kaptam, amikor 20 perc után azt láttam, hogy Mourinho intésére visszaáll az egész csapat és átadja a területet a bajoroknak. Egyszer élném meg, hogy José végre kinyitja az Európa atlaszt otthon és leesik neki a tantusz, hogy már nem Olaszországban van. Igen, az Inter meg tudta csinálni, hogy kibekkelte a meccset, de a Madrid képtelen rá. Veszettül jó a kontrajátékunk, de nem ez a Madrid stílusa. Az ismételt visszaállás pedig kis híján meg is bosszulta magát, mert ha Mario Gomez csak negyedannyival kevésbé falábú, mint valójában, akkor már 90 perc is elég lett volna a Bayern továbbjutásához. Felteszem az 50 milliós kérdést: Ha a még egy 10 percet nyomtunk volna a második gól után, akkor mi lett volna? Igen, benne lett volna a kapott gól is a kitámadás miatt, de lehet, hogy rúgtunk volna mi is még egyet. Néha bizony érdemes kockáztatni és most is az lett volna.... A második félidő elején én már éreztem, hogy ebből hosszabbítás lesz. A Bayern köszönte, nekik ez is megfelelt, mi meg nem erőltettünk semmit sem. Amikor a 90. perc végén Kassai lefújta a rendes játékidőt és láttam a fáradhatatlan Cristiano Ronaldot elterülni a gyepen, tudtam, hogy kár a gőzért, ez nem lesz meg. A hosszabbításban már egyszerűen lépni sem bírtak, közben a Bayern meg még csak nem is cserélt, csak a második 15 percben, aztán jöhetett a tizenegyespárbaj. Aki kijelölte a tizenegyesrúgókat azt legszívesebben megfojtanám. Cé már csak a nagy számok törvénye miatt is kihagyta. Kakát meg oda se engedtem volna, de nálam Özil maradt volna a pályán és Granero Kaká helyett állt volna be. A brazil egyszerűen kiborított: minden passz előtt 2 percet gondolkodott, egy labdát nem bírt átvenni...aztán odaállítják büntetőt rúgni? Naná, hogy kihagyta. Sergiot meg megint csak nem értem, hogy ki engedte a meszes pont közelébe?! Ott volt egy Granero, ott volt egy Gonza és akkor ő lövi...az arcára volt írva, hogy kihagyja. Gonzaloról azt tartják, hogy nem tud tizenegyest rúgni, annyiban egyet kell értenem, hogy van benne valami, de a Copán a nyolcaddöntőben be tudta nyesni utolsóként, miközben előtte ketten is kihagyták és Uruguay kapusa sem egy kétbalkezes senki... Iker előtt pedig le a kalappal! Ő sosem felejti el, hogy a Real Madrid csapatkapitánya.

Sokan nyugtatnak, de nem tudok optimistán gondolkozni. Hol tartunk a  Barca ellen. Hol? 5 meccsből nem kapunk ki tőlük ötször, csak négyszer... Nézzem meg, 2 év 2 elődöntő a BL-ben....tegyük a szívünkre a kezünk! Tavaly a Lyon után megkaptuk azt a Tottenhamet, amelyik az egyik leggyengébb ellenfél volt a 8-ból, majd jött a Barcelona és egy nagy csalás. Idén jött a CSZKA, aztán meg az APOEL, ennél könnyebb nem lehetett volna, aztán jött a Bayern és megint kizúgtunk.  Se a Lyon, se a Tottenham, se a CSZKA, se az APOEL nem mondható nagy csapatnak.Azt is sokan mondják, hogy ez a sors műve, hát én a sorsot nem venném elő, mert össze tehetjük a kezünket, hogy ilyen sorsolást hozott nekünk össze és a sorsolás után még  abban is segített, hogy a Chelsea kiverte a Barcelonát grátiszban pedig kipontozódott a fél csapatuk a döntőről. Néha az élet egyszerűen szájon csókol, de ha visszautasítjuk, akkor bosszút áll... nem tudom, hogy mikor lesz még egyszer ebben az életben ekkora lehetőségük a 10.-re, mint most volt. Apropó 10. ! Ez a "Előre a tizedikért!" Már évek óta sláger....eszméletlen nagy terhet tesznek ezzel a Fiúk vállára. nem kell hajtogatni, menjenek ki és játszanak, aztán ha meglesz, meglesz, ha nem akkor meg " Majd jövőre!".... (10 éve játszottunk utoljára döntőt....10 éve) Én már kezdem azt hinni, hogy nekünk már csak mindig " Majd jövőre!" lesz, mert vagy az időjárás, vagy az UEFA, vagy a pálya talaja vagy valami sosem fogja engedni, hogy átugorjuk az utolsó akadályt és az életben nem látok majd olyan Bajnokok Ligája döntőt, amiben a Real Madrid pályára lép.

Összegezve:

  • Nagyon nem tett jót a 2 BL meccs közt az El Clásico
  • Nem a sors, hanem mi csesztük el. Nagyon. A Bayern jobban akarta a döntőt, foggal - körömmel küzdött érte, a Madrid nem annyira.
  • Mourinho pedig jó edző ezt nem vitatom, de nem egy olyan csapat való a keze alá, mint a Real Madrid szerintem. 
És hogy mi kellene, hogy sikerüljön? Egy erős középpálya, idegenben nem az X-re játszani, minimális előnynél nem visszaállni védekezni és Mourinhonak tanulnia kellene a hibáiból, amit eddig nem tett meg, mert ugyanazokat követi el újra és újra. Amíg ezek nem változnak, a Bajnokok Ligája serleget csak akkor foghatják meg, ha kiveszik a Trófeamúzeum vitrinjéből. Láttam tegnap Mourinhot én is és abban tényleg volt valami, amikor térdelve nézte meg a tizenegyespárbajt, de ebben akkor is nyakig benne van és nem bocsátom meg neki azt, hogy az első meccset így elszúrta...

Azért persze így is köszönöm a Fiúknak ezt az évet, mert a bajnoki trófeát már fél kézzel fogjuk. Ha minden jól megy két forduló múlva akár már ünnepelhetünk is. Gracias Chicos! A Madridot ettől még ugyanúgy szeretem, de akkorát csalódtam, hogy azt el sem tudom szavakkal mondani....de vasárnap ott ülök majd a tv előtt, még ha futva is kell hazajönnöm a templomból.






HALA MADRID!!!



2 megjegyzés:

  1. Hola csajszi!
    Elolvastam! :)
    Szép volt! Ha lehet ezt írni!
    Nem is fűznék hozzá semmit, hisz egy részét már félig-meddig átbeszéltük.
    Viszont van kedvenc jelenetem! Ami most a képről eszembe jutott. Az mikor Marcelo odament Ikerhez... =) Az annyi mindent elárult... És megjegyzem én is térdelve néztem végig a párbajt, a kis párnámat szorongatva ami aztán felitatta a könnyeimet...
    Puszi:
    Vii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hola! :)

      Köszi! Igazából mindent leírtam, ami a fejemben keringett így a meccs után.
      Én arról pont lemaradtam. A netem nagyon szakadozott már a vége felé és a stream is sokat meg-megakadt. (Pont a tizenegyespárbajnál...)
      Én ülve, de az arcom a kezembe temettem és úgy sírtam...kegyetlenül fájt.:(

      puszi:
      Detti

      Törlés