2012. június 9., szombat

EURO 2012 - 1. nap

Lengyelország - Görögország 1:1

Ez a nap is elérkezett. Sok futballfanatikus már visszafelé számolta a napokat, perceket és másodperceket, tegnap pedig végre útjára indulhatott a sportág újabb ünnepe. A megnyitó ünnepség nekem nagyon tetszett, de én egyébként is szeretem az ilyesmiket. :) Na és az EB logójába is beleszerelmesedtem, szerintem idő kérdése és ki fog kerülni az ablakomra a Copa America logója és Zakumi mellé. :)



Már akkor, amikor kisorsolták a csoportokat nevetve legyintettem az "A" jelű kvartettet figyelve. Ugyan milyen jó meccs jöhet ki a görögök, lengyelek, oroszok és csehek csatározásából? A lengyel - görög nyitómeccs gondolatára is fintorogni kezdtem, mert rosszabb esetben egy dögunalmas 0:0, jobb esetben nyögvenyelős lengyel győzelmet tippeltem. Hát jó nagyot tévedtem! Egészen élvezetes meccs volt! Kezdjük ott, hogy libabőrös volt a karom, amikor az egész stadion énekelte a lengyel himnuszt....félelmetes. A lengyelek, akár már az első félidőben szerezhettek volna legalább 4-5 gólt. Jobbak voltak, mint a görögök, akik szerintem megköszönhetik Fortunának, hogy a selejtezők során egy olyan csoportot hozott össze nekik, ahol Izrael szintű ellenfelekkel kellett küzdeniük a kijutásért, mert ezen a nyitómeccsen szemmel láthatóan kevesek voltak az Európa Bajnoksághoz 11-11 ellen. Csak idő kérdése volt, hogy mikor találnak be a lengyelek, ami végül a 17. percben jött össze Lewandowskinak. A félidő második felében azonban a bíró lépett elő főszereplővé. A spanyol játékvezető ugyanis:
1. túl szigorú volt Papasztathopulosz kiállításánál. Egyik megmozdulása sem ért sárgát.
2. elmaradt a tizenegyes a görögöknél a lengyel védő kezezése miatt
Én már lassan ott tartok, hogy spanyol játékvezetőre még megye kettes meccset sem bíznék, nem hogy EB meccset. A bajnokságban hétről hétre látom, ahogy nagyobbnál nagyobb hibákat ejtenek. A spanyolok focija világelit kategória, de a játékvezetőik csak viccet csinálnak magukból évek óta, ezt a sort folytatta tovább ma Carballo. De vissza a meccshez!  Én már gondolatban keresztet vetettem a görögökre, de ők megtréfáltak. Szalpingidisz becserélése miatt még először kicsit húzogattam a szám, mert Ninisz jött le, de már megint túl korán ítélkeztem, mert a srác egy csodacsere volt. Nem elég, hogy ő egyenlített, még  egy tizenegyest is kiharcolt. Szczesny mehetett zuhanyozni és a helyére Tyton állt be. Úgy néz ki, hogy a mai a cserék napja volt, mert a zöldfülű kapus megfogta Karagunisz borzasztóan ellőtt büntetőjét. Aztán nem sokkal később jött egy görög lesgól....na ki lőtte? Igen Szalpingidisz. A meccsen már nem esett több gól, így x maradt a vége. Hát szerintem soha rosszabb nyitómeccset! :)






Oroszország - Csehország 4:1

Ebből a meccsből nem sokat láttam, szóval nem is tudok annyit írni, mint a nyitómeccsről. Az "A" jelű négyesből egyértelműen Oroszország emelkedik ki a legjobban. A csehek valahogy nagyon eltévedtek valahol, vagy nem tudom. Azért kíváncsi vagyok, hogy mire fognak menni a következő körben? Az oroszok csoport elsőségét már tutira veszem, de mögötte nagy lesz a tülekedés. A nap nyertese is egyértelműen az orosz gárda, mert a nyitómeccs döntetlenje is nekik kedvez. Ma pedig jöhet a folytatás, egy papíron jóval erősebb kvartettben, amiből pont a főbb meccset nem fogom tudni nézni. :/ 20:45-kor lesz a német-portugál, 21:00-kor pedig az argentin-brazil. Nálam az utóbbi élvez elsőbbséget EB ide vagy oda.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése