2012. március 7., szerda

Real Madrid - Espanyol 5:0 (La Liga)

Azt hiszem bátran kijelenthetem, hogy az Espanyol a kedvenc ellenfelem.:) Szegény csapat spanyolnak túl katalán, de katalánnak meg azért nem jó, mert nekik meg túl spanyol - ami nem csoda ezzel a névvel és a koronával a címerben - . Nekem épp ezért szimpatikusak - amellett, hogy közös az ellenségünk -, mert fel merik vállalni, hogy spanyolok és mindezt Barcelona mellett teszik. Az pedig csak hab a tortán, hogy sokszor megtréfálják a nagy tesót, idén már 2 ajándék pontot köszönhettünk is nekik. A 2 klub közt baráti a viszony és ezt igencsak meg kell becsülni, amikor tudvalévő, hogy Gijóntól Pamplonán át egész Barcelonáig mindenhol megvetés övezi a királyi gárdát. Pochettino remekül gatyába rázta őket, bár már évek óta oda-vissza püföljük őket, mégse állnak be sünbe egész keretüket a saját tizenhatosuk elé állítva, hanem mernek támadni. Épp ez az, amit ne hagyott büntetlenül a Real Madrid.



A fővárosi csapat nem sokat teketóriázott. Miután megtapsoltuk a friss Copa del Rey győztes kosarasainkat, nekiestünk az Espanyolnak. 10 perc sem telt el és már 4 szögleten túl voltunk, a katalánok pedig egy biciklis futár szemében tükröződő elvágyódással tekingettek a blancok mögött a felező vonalon túli területre. A kis katalánok hiába szerezték meg a labdát, nem tudtak érvényesülni. A pályán a Real Madrid volt az úr és csak idő kérdése volt, hogy mikor sikerül megszerezni a vezetést. Egészen a 23. percig kellett várnunk erre, amikor is az Espanyol teljes védelmén meglátszott, hogy nem volt ott a "Mit ne csinálj, ha a Madrid támad" oktatófilm vetítéséről. Ahelyett, hogy a stadionból is kirúgták volna a labdát, neki álltak passzolgatni, ám Kaká sikeresen megzavarta Rodríguezt, aki ijedtében Özilnek adta a bogyót, ő tovább küldte Gonzának aki Céhez passzolt és már benn is táncolt a kapuban a labda. A következő percekben az Espanyol megpróbálta felfedezni az ismeretlen területeket ( értsd: támadást vezettek ), ami Carvalho miatt majdnem sikeres is volt, de a 38. percben jött a bosszú. Sami "Chuk Norris" Khedira ismét lecsapott, Özil pörgetését juttatta a kapuba és itt még ne volt vége a félidőnek, mert sokan már benn láttuk a harmadik gólt is, amikor Gonza lőhetett kapura, ám az argentin a háló helyett a kapusba lőtt, én pedig téphettem a hajam az egész 15 perces szünet alatt miatta.
A fordulás után 2 perc sem telt el és végre megtört a január 14.-e óta tartó átok: Kaká passzát Gonzalo váltotta gólra. Hárommal mentünk, az Espanyol pedig hiába próbálkozott a cserékkel, jelentősebb javulást nem tudtak felmutatni, úgyhogy csak annyi volt a kérdés, mennyi lesz a végén közte? A 66. percben Kaká még mindig fickándozott, de úgy, hogy Gonzalo passzát most ő lőtte be. A 77.percben még mindig nem unta a játékot a brazil és egy gyönyörű csel után ismét Gonzalót ajándékozta meg egy passzal, amit természetesen értékesített is az argentin, hogy nem sokkal később állva ünnepeljék, amikor lejött a pályáról, hogy átadhassa helyét Moratának.



Egy észrevétel és néhány egyéni értékelés.
A szögleteket miért az ötös közepére ívelik? Az iskolában azt tanítják a kapusoknak, hogy az ötösön belül ő az úr és minden labda az övé. Most ha az ötös szélére megy a laszti az még jó, mert mondjuk ha valaki bele tud csúsztatni, abból könnyen gól lesz, de középre?! Az kapuscsemege...
Egy 5 gólos meccs után nem szívesen bántok senkit sem a csapatból, de Carvalho teljesítménye (?) felett nem tudok elsiklani. Annyira indiszponáltan játszott, hogy az már fáj, nettó emberhátrányt jelentett. ( Az Espanyolnak meg emberelőnyt, mert 2x is majdnem gólpasszt adott ) 45 perc után le is hozta Mou, beküldve a helyére Varanet. Szeretne még egy 2 éves hosszabbítást, de így nem hiszem, hogy meg kellene neki adni. Én kedvelem nagyon, de lássa be, hogy elszállt felette az idő...
Khedira - Xabi páros jól muzsikált. Mind a kettő nagyon sok kritikát kapott az elmúlt időben, de a csapat játékának javulásával az ő teljesítményük is feljavult.
Özil - Kaká duó pedig szintén nagy élvezettel tolta végig a meccset. Özil ugyan "csak" 1 gólpasszig jutott, de a mezőnyben rengeteg halálpontos passza volt, míg a brazil az év meccsét hozta le. Csak azt sajnálom, hogy Kaká már csak szökő évente képes  ilyen teljesítményre...
Gonza rúgott 2 gólt és adott 2 gólpasszt. A klub hivatalos honlapján is őt választották a meccs egyik legjobbjának. A Rayo elleni meccs után még inkább megélénkültek azok a hangok, akik a távozását szeretnék látni, elmondták őt mindennek (khm...Mou...) a lustától az önzőig és napokig mást sem tett a címlapra a Marca, mint azt, hogy hová fog elmenni nyáron és ki jön a helyére. Január 14.-e óta nem talált be, én pedig ismét gyomorideggel ültem le a tévé elé legutóbb a kupadöntőn produkált tüneteimmel együtt. Persze mosolyogtam a gólpasszánál, de én jóval többet vártam el tőle ezen az estén. A szünetben ugyan morogtam a kihagyott ziccere miatt, de éreztem, hogy nem kell idegeskednem, be fog találni. A második félidőben pedig el is szállt a fekete felleg a fejem fölül.1 gólpassz és 2 gól, ez már hasonlított az igazi Gonzalo Higuaínra! Boldogan hajthattam álomra a fejem miután kiőrjöngtem magam és büszkén mondhattam: én mindig "melletted" voltam. De azért máskor ne hagyjon ki ennyi ziccert, mert szétrúgom a hátsóját! ;)

Summa summárum a sok idegölő meccs után végre focit láthattunk a kedvenc csapatunktól és nagyon remélem, hogy ez a továbbiakban is így lesz! A folytatás szombaton jön a Betis ellen, Sevillában.

Szép volt Fiúk!








HALA MADRID!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése